Neobsahuje názory Henryka Laholy

NetAgent? Ne, děkuji...

Nevím co mě to popadlo...

Řekl jsem si, že vyzkouším službu, o které jsem četl u Laca. Své statistiky mám na counter.cnw už od dubna 2003 a až na občasnou nedostupnost jejich stránek jsem s nimi velmi spokojen. Ale proč nezkusit i něco jiného?

TopList jsem vyhodil, když se z něj stalo blogitikum a masturbační nástroj "Já mám tolik a tolik lidí, ty jen tolik, mé stránky jsou proto hodnotnější..."

Google Anallicks jsem vyzkoušel v době, kdy se na českých "webech o IT" nepsalo o ničem jiném a situace opravdu připomínala to, co naznačuju svou zkomoleninou. Když jsem pak v pondělí dostal data ze středy a v pátek dle měření nepřišel nikdo, zato jsem věděl, jaké mám procento konverze, a to v koláčových grafech, tak jsem usoudil, že to nebude nástroj pro mne.

Laco mě, co to nepřiznat, navnadil. O NetAgentu jsem četl zmínku už někde jinde (autor psal, že NetAgent má pěknou ikonku, ale jinak byl počítadlovým fanatikem, protože přiznal, že má počítadel asi pět), tak jsem to včera večer zkusil. Dneska ráno jsem to vyhodil. Proč?

1. Přihlášení proběhlo bez potíží, kód byl vygenerován a vložen. Plus

2. Nikde jsem nenašel možnost nepočítat vlastní přístupy na stránku. Výrazné mínus

3. Když jsem se z "personální oblasti" prokliknul kamkoli na "veřejnou", už jsem se nedostal zpátky – vpravo se na mne zubilo "přihlásit se". BACK ale funguje, takže jsem přihlášen zjevně byl. Mínus

4. Když jsem v "personální oblasti" kliknul na Kontakt (chtěl jsem poslat bugreport), dostal jsem se na stránku vyhledávání. Drobné mínus

5. Na titulní stránce NetAgent je psáno, cituji: "NetAgent.cz je služba zajišťující zdarma nepřetržitý online monitoring přístupů na Váš web. Přijímaná data jsou zpracovávána do přehledných grafových a tabulkových statistik, tak aby Vám poskytla co nejrozsáhlejší a nejpřehlednější informace o chování Vašich návštěvníků." Z toho jsem opravdu nepochopil, že jde o obdobu TopListu, tedy o seznam stránek a jejich "hitparádu". I když jsem měl volbu veřejně přístupné statistiky odškrtnutu, tak se web objevil v žebříčku. Na tento fakt není člověk nikde upozorněn a možná by bylo fair napsat, že "váš web bude v žebříčku webů" nebo umožnit volbu "Nechci být v žebříčku". Výrazné mínus

6. Nenašel jsem možnost "Zrušit účet". Mínus

 

NetAgent mne tedy nijak neoslovil. Možná až opraví drobná přehlédnutí a závažnější chyby, až dodají nějaká vylepšení, tak pak to bude důstojnou náhradou za TopList. Já ale děkuji, nechci, nemám zájem o TopList, nestojím tedy ani o NetAgenta, i kdyby měl ikonku sebehezčí.

Dne 1.03.2007

Twittni

Přidej do: Přidat na Conota Linkuj si ! asdf.sk StumbleUpon Toolbar Stumble It!

Komentáře

[1] (Petr [openID] - WWW) 01.03.2007, 11:34:36 [X] [D]
Myslím, že to je Toplist v bledě modrém. Takže nevidím důvod něco podobného používat, spousty lidí ale určitě využije možnosti dalšího backlinku a půjde do této služby.

Na statistiky jedině Analytics :-). Problémy o kterých píšeš jsou již zažehnány a nástroj funguje dokonale, pokud ti tedy stačí vysledky s cca 5ti hodinovým zpožděním.

[2] (Ondra - WWW) 01.03.2007, 11:56:06 [X] [D]
JJ, moc nic, ale třeba to ješte vymakají a někam se s tím dostanou. Dnes nemám motivaci se u nich registrovat. Jinak u Navrcholu taky není možnost nepočítat vlastní přístupy, nebo se pletu?

[3] (Stopárka - WWW) 01.03.2007, 13:43:26 [X] [D]
Od štatistík zdarma prakticky nič zvláštne neočakávam. Chcem len vedieť, kto na mňa odkazuje a hlavne chcem mať peknú ikonku. :D

[4] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 16:22:12 [X] [D]
OT: MiSHAK-u, ty jsi z VUTBR, i když se to smaže...

[5] (MiSHAK [openID] ) 01.03.2007, 17:15:40 [X] [D]
[4] Dokonce z FIT VUTbr 2. semestr

OT[Ty smazan0 komentáře]: Sem jen napodobil nejčastější radu "profíků" tak se nezlob, nemyslel sem to vážně, byl to jen nepochopený vtip.

[6] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 17:20:06 [X] [D]
[5] A Pravidla jsi četl?

[7] (MiSHAK [openID] ) 01.03.2007, 17:22:29 [X] [D]
Ještě v NetAgentu nechápu zvláštní rozdělení kategorií na "Prohlížeče a rozlišení" a "Operační systémy a barvy" logicky bych to rozdělil na "Rozlišení a barvy" a "Prohlížeče a operační systémy"...

[8] (MiSHAK [openID] ) 01.03.2007, 17:24:30 [X] [D]
Jo četl, je to bod #4. Taky byl vtip nepochopen a smazán :-D

[9] (Stopárka - WWW) 01.03.2007, 17:27:45 [X] [D]
Aby som sa NetAgentu zastala, poneváč má ozaj peknú ikonku :), musím povedať, že odkaz na monitorovaný web z Google sa zbrazí v tvare: Google [hľadané heslo]. V mojom prípade to bolo: Google [nadržané]. :))) To je celkom dobrý zlepšovák, lebo nemusíte preverovať tie dvojriadkové adresy, aby ste zistili, aké slovo priviedlo návštevníka na váš web. ;)

[10] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 17:29:36 [X] [D]
[7] Jo, to máš recht. A dobrá funkce by byla i ta, která by provázala "Odkud sem přišli" a "Kdo sem přišel?" (tedy IP track a referrer)

[11] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 17:31:10 [X] [D]
[9] To je snad standard... :) Já referery v počítadle vidím přesně v tomto tvaru. Dnes například: "Google [jak] [na] [svědění] [koulí]"

[12] (MiSHAK [openID] ) 01.03.2007, 17:40:38 [X] [D]
Nejbrutálnější je příhlášení (zaškrtnout pamatovat) -> pak kliknutí na netagent logo -> vaše heslo bude v password prvku ve formuláři.

Stačí si zobrazit zdrojový kód a najdete ho tam :-X

[13] (veetek - WWW) 01.03.2007, 18:02:51 [X] [D]
Maly tip, ktery pouzivam na svych projektech: http://bbclone.de/ - snad se ti bude hodit.

[14] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 18:06:20 [X] [D]
[13] Mně ne, ale třeba někomu ano.

[15] (Tomáš Kučera - WWW) 01.03.2007, 18:14:42 [X] [D]
Já jsem si teda NetAgent na svůj web přidal a zatím jsem spokojen. Přináší to, co Toplist nemá. Navíc mi přijde mnohem spolehlivější. Porovnám-li data od Toplistu a NetAgentu, tak Toplist podměřuje, zřejmě jejich servery nestíhají. A stává se mi to vcelku často. Zatím spokojenost.
S uvedenými mínusy v článku nesouhlasím.

[16] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 18:26:35 [X] [D]
[15] A co takhle konkrétní argumenty proti těm mínusům, se kterými nesouhlasíte? Chcete říct, že mnou popisované zápory neexistují? Nebo že to nejsou zápory?

A dál:
"Přináší to, co TopList nemá" - co?
"TopList podměřuje" - pojem "metodika měření" je vám neznámý?

[17] (Pachollini - WWW) 01.03.2007, 19:04:41 [X] [D]
Já jsem na to koukal, ale pořád nevidím žádnou výhodu podobných počítadel proti např. AwStats. Leda že bych neměl přístup k logům. Nebo jsem něco přehlédl?

[18] (Arthur Dent [openID] - WWW) 01.03.2007, 19:14:59 [X] [D]
[17] "Nebo jsem něco přehlédl?" - co třeba to, že naprostá většina lidí, co mají na internetu "nějaký ty stránky", přístup k serverlogům opravdu nemá...?

[19] (Richard - WWW) 01.03.2007, 19:35:22 [X] [D]
Já jsem se tam přihlásil a docela se mi líbí. Beru to tak že služba je ještě v plenkách a že začíná tam kde TopList už skončil.
Zdá se mi že autoři na případnou kritiku docela pružně reagují, takže by se to mohlo docela rychle vyvinout velmi pozitivním směrem.

[20] (Trupík - WWW) 01.03.2007, 19:58:36 [X] [D]
Mě se teda Netagent začíná líbit víc než Toplist (s Analytics bych ho nesrovnával, to je prostě jiná liga) - zaprvé, taky u Toplistu zažívám problémy s vlastním provozem, jak už napsal někdo výš. Někdy se třeba počítadlo na stránce nenačte (a místo něj je tam hnusný rámeček - chybí obrázek), někdy ano, ale neměří dobře (třeba za 12 hodin podle grafu ani jeden přístup, ale podle počítadl n přístupů). K tomu se mi taky líbí další funkce - již zmíněné parsování hledaných slov při přístupu z vyhledávačů a souhrny těchto hledaných slov. Navíc se služba prý stále vyvíjí.

[21] (Tomáš Kučera - WWW) 01.03.2007, 23:24:50 [X] [D]
[16]: ano, v těch bodech co popisujete jako nevýhody máte pravdu, ale mě se asi netýkají. Tak jsem to myslel.

>>"Přináší to, co TopList nemá" - co?
Třeba sledování pohybu uživatelů. Placenou verzi Toplistu jsem nezkoušel, tak ani nevím, jestli to tam je. Neříkám, že to je to nejdůležitější, ale jsem voyer noo...

>> "TopList podměřuje" - pojem "metodika měření" je vám neznámý?
Ano, je mi známý. Možná jsem se vyjádřil až moc úsporně, ale tak jak sděluje autor 20. komentáře, tak to je ono. Toplist se prostě někdy nenačítá, takže zkresluje čísla (= podměřuje).

[22] (Laura ) 02.03.2007, 15:30:17 [X] [D]
Arthure, pořídila jsem si counter.cnw - tam se dá někde zaškrtnout aby to nepočítalo vlastní přístupy??

[23] (Arthur Dent [openID] - WWW) 02.03.2007, 15:44:40 [X] [D]
[22] Sjeď v nastavení až dolů. Je tam "Nastavení počítadla - Počet přístupů - Žebříčky návštěvnosti - Přístupové heslo - Přistup bez hesla" a pod tím jsou "vlastní přístupy". Je u toho popis "Tato funkce umožňuje zamezit započítávání Vašich přístupů na Vaše stránky, přístupů z vašeho prohlížeče. Můžete ji aktivovat, pokud chcete, aby vaše přístupy nezkreslovaly celkovou návštěvnost."

[24] (Fred - Mail ) 04.03.2007, 16:55:28 [X] [D]
[17]Přehlédl - odkaz ze stránky s témeř nejvyšším pagerankem v ČR. U netagenta jsou na rozdíl od toplistu pornostránky, takže to může být při PR motivaci spíš na škodu. Pagerank 8 má nejspíš u nás pouze toplist, navrcholu a některé univerzity.

[25] (Sniper ) 05.03.2007, 10:02:51 [X] [D]
no tak nevim co je teda tohle :) http://toplist.cz/erotika

[26] (Laura ) 05.03.2007, 17:07:50 [X] [D]
Kuju.

[27] (Fred - Mail ) 06.03.2007, 06:55:08 [X] [D]
[25] Ha, to abych si pomalu začal vyhlížet slepeckýho psa a bílou hůlku ;-)