Linuxismus

A jaký OS používáte vy?

Na počítači v ložnici mám Ubuntu. Manželka má na svém PC Kubuntu. Já mám na svém pracovním počítači Windows XP – první rozumný systém od Microsoftu. Nemám s tím problém.

Netrpím nějakým OSektářským fanatismem a pragmaticky používám takový systém a stroj, u něhož je ideální poměr ceny, výkonu a zamýšleného použití. Nepotřebuju na sledování filmů, čtení PDFek a brouzdání Windows Vista, na to mi stačí Ubuntu. Na vývoj elektroniky nemusím mít okýnka, stačí mi Free DOS. Na práci potřebuju stabilní, rychlý a ověřený systém, mám tedy WinXP. Nemám s nimi problém.

Větší problém s Windows mívají linuxisti.

Že nevíte kdo to je?

Ne, to nejsou ti co používají Linux. Znám spousty lidí, co používají nějakou linuxovou distribuci a linuxismem ani v nejmenším netrpí. Stejně jako znám spoustu lidí, co mají třeba Forda a netrpí nutkavou potřebou dávat najevo svou nadřazenost nad majiteli jiných vozů.

Někteří uživatelé Linuxu však tuto touhu mají (mají ji i někteří uživatelé Windows, ale těch je, bych řekl, podstatně míň a navíc tipuji, že jejich hostilita je až sekundární).

Třeba tohle hovádko boží... Doporučuji pročíst celou diskusi – ten člověk je posedlý linuxista. Takový malý linux nazi. (Fráze měli byste si o tom něco přečíst included, a to včetně poučení o Linuxu a GNU/Linuxu.)

Kvůli takovým mám sto chutí postavit se na tu druhou stranu a pořídit si tričko s obrázkem, na němž Tučňák padá z okna a napichuje se na widle.

Proč mám takový vlezlý dojem, že linuxismus má podobné kořeny s grýnpissismem? 

A dost možná bych dokázal najít i pár příkladů blognazis – lidí přesvědčených o výjimečnosti blogování...

Na závěr – chvilka pro plagiát, dnes věnovaná proslulému a oblíbenému autorovi, známému z Lupy:

Hoří polštář blíže chýše
v níž pan Vojtěch Bednář píše 
Ó, kéž raději píše polštář
a shoří náš Vojtěch Bednář! 

Bod má ten, kdo do komentářů napíše jméno autora originálu. 

Dasvidanija.

Tento článek není o operačních systémech, ale o lidech. Pokud vám to nedošlo, jste idiot. A ten, kdo první napíše, že "někteří trpí zase windowsismem", získá titul Bystroň.

PS: Na případný flame o OS se vykašlete, mám kouzelné [X]...

Dne 8.07.2007

Twittni

Přidej do: asdf.sk StumbleUpon Toolbar Stumble It!

Komentáře

[1] (Nadvornix ) 08.07.2007, 18:35:50 [X] [D]
Tip: Je to Oldřich Kryštofek?

[2] (Arthur Dent [openID] - WWW) 08.07.2007, 18:42:51 [X] [D]
[1] Vida vida... Tak prý ano. Ale uznám i tu druhou odpověď :)

[3] (Arthur Dent [openID] - WWW) 08.07.2007, 18:46:55 [X] [D]
[1] Ale stejně - od doby, co to Hrych ukradl a pokurvil, tak těžko říct, kdo je autorem...

[4] (tark - WWW) 08.07.2007, 19:14:07 [X] [D]
OT pro Arthura: To [X] přístupné i bez přihlášení je hodně dobrá věc, je to lepší než se přihlašovat do adminu, pak načítát zpátky stránku, aby se zobrazilo... Geniální. ;-)

[5] (r1 [openID] ) 08.07.2007, 19:50:30 [X] [D]
Paralela s grýnpissismem je určitě správná. Myslím, že obojí má dva společné rysy:
1) S nějakým problémem se spojují vášně, které vůbec nejsou potřeba. Naopak, často věcí spíš škodí.
2) Označení jednoho (Microsoft) či více (Světová Banka, Enorgetická loby, konzumní společnost ...) jasných nepřátel, proti nimž se pak brojí.
Lomborg píše, že environmentální hnutí se zformovalo a nabylo na síle po skončení studené války z bývalých hnutí za jaderné odzbrojení. Možná je to jen můj pocit, ale od té doby, co začala válka v Iráku, je o Environmentalistech slyšet trochu méně.
Kdy se zformovalo hnutí odpůrců Microsoftu nemám ponětí. Možná by to stálo za průzkum.

[6] (Benny - Mail - WWW) 08.07.2007, 20:08:41 [X] [D]
S tim že XP jsou nejlepší výtvor Microsoftu plně souhlasím.
To samý jako Linuxismus je AMDmismus mam jednoho spolužáka, kterej když vidí Intel, tak na něj nadává a chválí jen AMD, já osobně když si vybírám procesor, tak je pro mě hlavní argument, stejně jak píšeš ty cena/výkon a je mi úplně jedno, jestli to je AMD nebo Intel.

[7] (#13 - Mail - WWW) 08.07.2007, 21:00:49 [X] [D]
Měl jsem spolužáka, který byl zapálený fanatik linuxismu a mozillismu. Všechno od Microsoftu pro něj bylo od zlého. Svůj fanatismus dotáhl tak daleko, že o něm jednou psal i Radek Hulán. Na internetu je to poměrně známá osoba. A nám je k smíchu.

[8] (von Banhoff ) 08.07.2007, 21:55:06 [X] [D]
[6] to je blbost, před XP existovaly Win 2000, které jsou IMHO mnohem lepší než XP, které přidaly k W2K "narírací" fukce a omalovánky, které jsou navíc funkční jen po cracku

[9] (ArJR - WWW) 08.07.2007, 21:58:30 [X] [D]
To je ale hezká diskuse, díky za odkaz. Jenže je tu jeden problém. Setkali se dva lidé, z nichž oba si o tom druhém myslí, že je idiot a že on sám dokázal vyargumentovat pravdu (a dokázat, že idiot je ten druhý). Jak ověříme, kdo z nich je skutečný idiot? Nezapomínejme, že všichni účastníci diskuze i její čtenáři nepochybují o své racionalitě a o své schopnosti ukázat prstem na idiota a pravdu. Jak ale provést skutečně racionální zjištění?

[10] (Roj - WWW) 08.07.2007, 22:01:26 [X] [D]
[7] #13, nesmej se mi! :-)

[11] (Arthur Dent [openID] - WWW) 08.07.2007, 22:14:12 [X] [D]
[8] Noflejm!

[9] Je (mi) naprosto jedno kdo je v té diskusi idiot a kdo není (předpokládám, že "jsi idiot" tu zastupuje výrok "já mám pravdu"). Komentuju a hodnotím pouze *styl* vedení diskuse - a člověk, který začne diskusi slovy "S radosti udam kazdeho tupeho sedlaka, ktery uziva M$ Win$hit XP (idiot edition) ci jine widle", plkáním o "$hitware" a namachrovanými řečmi "Pozvěte si domů někoho kdo tomu rozumí" JE tupé deprivované hovado, s nímž diskutovat je čirou ztrátou času, protože ono nediskutuje, ono se s rozběhem vrhá na nepřítele a chce ho rozdupat, protože ve své zhovadilosti rozezná jen "Zničil jsem - zničili mne". Deprivantství onoho jedince nespočívá ve VĚCNÉ rovině, ale v rovině, řekněme, sociální.

[12] (Zdeněk Burda - Mail - WWW) 08.07.2007, 22:39:05 [X] [D]
Lidi jsou různý... nejvíc těch křiklounů a hlasatelů jediného správného systému mi připadá mezi "přeběhlíkama" - uživatelé ještě před rokem použivající Windows, dnes výhradně Linux.

Rozumný člověk by měl mít nadhled a používat to co je (pro dané nasazení) nejvhodnější a to ať už z ekonomického hlediska (na browsení po webu nepotřebuju poslední windows) nebo praktické použitelnosti (spouštět účetnictví/photoshop/autocad ve wine asi není nejlepší nápad).

[13] (#13 - Mail - WWW) 08.07.2007, 22:53:52 [X] [D]
[10] Roji, o tobě psal RH též? :)

[14] (Arthur Dent [openID] - WWW) 08.07.2007, 22:55:15 [X] [D]
[12] ... a snad proto zná čeština úsloví "Poturčenec horší Turka". :)

[15] (ArJuR - WWW) 08.07.2007, 22:59:23 [X] [D]
[11] Mě spíš zaujala ta věcná rovina, takže můj komentář byl vlastně off-topic (tzv. mimochodník), zapomněl jsem to zdůraznit.

[16] (Šumavák - WWW) 09.07.2007, 00:45:00 [X] [D]
ad [9] : Jak ale provést skutečně racionální zjištění?
No, ukázat tím prstem na sebe.
To dokonce i všichni ostatní odsouhlasí!
:-))))

[17] (Arthur Dent [openID] - WWW) 09.07.2007, 00:55:16 [X] [D]
[15] V mimochodnosti naprosto souhlasím a stručně to vyjádřím slovy: Pravda je někde uprostřed!

Pro Šumaváka [16]: "Jsme to ale idioti, dyk pravda je uprostřed!" ;)

[18] (dond ) 09.07.2007, 09:28:11 [X] [D]
Arthure, a vy si jako myslíte, že když máte Forda, že sjte něco lepčího?!?

(Mimochodem, kdy bude k mání nová verze komentářové služby? V poslední době by rozhodně stálo za to některé hlášky aktualizovat. :-))

[19] (ocas - Mail ) 09.07.2007, 12:55:02 [X] [D]
To není linuxista, tj obyčejný anarchista. Strategická chyba nechat se zavést do diskuze. Strategická chyba si ho vůbec všímat :))
Ale že si všiml autor postu je dobrý, dostalo se to tak ke mně a já si aspoň prohýbal krční obratle při kroucení hlavou a koutky úst při úsměvu :)

[20] (Filip Rožánek - Mail - WWW) 09.07.2007, 12:55:36 [X] [D]
[18] Až najdu chvíli, abych si vyhrnul rukávy a předělal ji. Nápadů a poznámek je spousta, času a chuti se zatím nedostává :)

[21] (D1ce - WWW) 09.07.2007, 16:15:01 [X] [D]
Netuším, proč by ti lidé(?) měli tím svým pověstným linuxismem trpět. Spíš je nestrpí ... ;) Ukažte mi prstem na někoho, kdo by nechtěl bojovat za věc, jež v něm evokuje pocit oprávněnosti a správnosti onoho boje. Pocit utlačování resp. nespravedlnosti dosahuje IMHO největší palčivosti.

Btw. Tento komentář vznikl z rozhořčení nad textem psaným kurzívou ke konci článku. ;)

[22] (Arthur Dent [openID] - WWW) 09.07.2007, 16:25:45 [X] [D]
[21] Nevím, asi jsem divný, ale klidně bojuju i boje neoprávněné a nesprávné (co to je?), pokud se jimi aspoň bavím. A na spoustu spravedlivých bojů zvysoka kálím, pokud vím, že by mými spolubojovníky měli být jisté typy spravedlivých lidí. ;)

Dalo by se říct, že si bojuju pouze "své boje", a pokud ve mně něco budí pocit "oprávněnosti a správnosti", tak je to sice hezký, ale stále málo na to, abych zatroubil do útoku ;)

[23] (DFly - Mail ) 09.07.2007, 23:29:01 [X] [D]
[8] jj, na praci naprosto idealni, jen kvuli relaxaci u hrani her jsem ho musel nahradit XPckama - jinak bych nemenil

[24] (Lokutus - WWW) 09.07.2007, 23:41:54 [X] [D]
Linuxismus, jako Marxismus-Linuxismus? Marx, Engels a Linus. :-)

...
Například tvrzení "Ve struktuře atomu každého prvku je obsažen elektron" nebo "Každá kapitalistická společnost je založena na vykořisťování jednoho člověka jiným člověkem" nebo "Nejlepší operační systém je Linux" atd. je objektivní pravdou, neboť jeho obsah je převzat z objektivní reality, z takového stavu věcí, který existuje nezávisle na vědomí lidí, kteří ho poznávají.
...
Osnovy marxisticko-linuxové filosofie, 1972

Jinak já mám Windows a jsem f po..... No, vždyť víš. :-)

[25] (Hosti - WWW) 10.07.2007, 13:33:45 [X] [D]
Linux nazi - skvělý termín, budu používat :-).

Vidím to stejně - používám jak Linux, tak Windows, a nemám potřebu nikomu nic vnucovat. Mám totiž takovou (naivní?) představu, že člověk sám ví nejlépe, co je pro něj dobré a co mu vyhovuje.

BTW, nedávno jsem psal na podobné téma (viz WWW nahoře).

[26] (s0 - WWW) 12.07.2007, 13:24:21 [X] [D]
je to Teodor A(?) R(?) Field. Ale gůglovat to nebudu.