Neobsahuje názory Henryka Laholy

Příživnický header.cz - doplněno

Co je TOHLE za praktiky, helejte?

Jakýsi Michael Kojdl z Brna (více viz NIC.CZ) spustil službu (?) header.cz.

Co dělá header.cz?

Header.cz se tváří, že je vyhledávač. Je tam okénko na hledání googlem... No, lecjaký vysoce hodnotný portál toho nemá o moc víc...

(screenshot)

header.cz dělá hlavně jinou věc, kvůli které o tom vůbec píšu. Zkuste třeba http://pixy.cz.header.cz/ (screenshot). Nebo http://pixy.cz.header.cz/pixynergia/ (screenshot) Počkejte, mají to buď pomalé nebo spadlé... Ovšem když máte "štěstí", tak uvidíte... Že nic? Koukněte se až úplně dolů...

Divné, že?

Co to má jako znamenat?

A jedeme dál: http://pooh.cz.header.cz/pooh (screenshot)

Nevím co to má být, ale vím že se mi to nelíbí... Nelíbí se mi, že si někdo dělá SEO příživu na mém (vašem, jakémkoli) webu.

Jestli se vám to taky nelíbí, tak si na svůj server nahrajte soubor se jménem ".htaccess" (začíná tečkou) a do něj dejte tyhle dva řádky:

order allow,deny
allow from all
deny from 212.96.160.146

A pokud nemáte přístup k .htaccess, jistě zvládnete dát někam na vhodné místo třeba něco takového:

if ($_SERVER['REMOTE_ADDR']=='212.96.160.146') die('Header.cz je prizivnicky web');

(Upozornil eLKa)

PS: Vhodné místo je http://www.google.com/contact/spamreport.html

Informace doplnil Dan Dočekal v článku Michael Kojdl z Brna a Header.cz aneb parazit – Header.cz na své titulní stránce dělá reklamu EO Centru, navíc se ta reklama tváří jako Google AdSense. K tomu všemu dělá i to, že přepisuje odkazy na sebe, takže jak upozornil DGX – stačí se přes www.centrum.cz.header.cz přihlásit k poště... K porušování autorských práv a ke klamání spotřebitele asi i pokus o podvod... Viz též doporučený postup.

Dne 17.12.2007

Twittni

Přidej do: Přidat na Conota Linkuj si ! asdf.sk StumbleUpon Toolbar Stumble It!

Komentáře

[1] (Fred - Mail ) 17.12.2007, 15:35:36 [X] [D]
Hm, tak to je jak meebo.cz

[2] (Johnny [openID] - Mail - WWW) 17.12.2007, 16:49:30 [X] [D]
[1] To, s dovolením, není. Meebo dělá online totéž, co desktopově Miranda. Meebo smysl má, protože nedubluje, ale sdružuje.

Header.cz je čistokrevný parazit.

[3] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 17.12.2007, 17:05:15 [X] [D]
[2] Jestli ono to nebylo myšleno tak, že meebo.cz dělá totéž, co originální meebo.com, jen si k tomu přidává vlastní reklamu... Tedy, jinak řečeno, parazituje... Porovnej si meebo.cz a meebo.com, zjistíš, že jediný rozdíl jsou ty reklamy nahoře, a když se koukneš do kódu, tak uvidíš, že meebo.cz je tvořeno právě těmi reklamami a jedním IFRAME, kde se ukazuje právě ten originální meebo.com.

Ergo klíště jako vyšité!

[4] (inka ) 17.12.2007, 17:45:54 [X] [D]
komu to vadí?

[5] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 17.12.2007, 17:51:04 [X] [D]
[4] Mně.

[6] (pixy - Mail ) 17.12.2007, 17:55:05 [X] [D]
[4] Mně.

[7] (yderf - Mail ) 17.12.2007, 17:57:02 [X] [D]
[4] pravdepodobne o krátku chviľu aj Google

[8] (rony [openID] - Mail - WWW) 17.12.2007, 19:05:37 [X] [D]
[4] mne

[9] ( #13 - WWW) 17.12.2007, 19:14:13 [X] [D]
[4] Tak mně taky, abyste neřekli, že trhám partu. :)

[10] (inka ) 17.12.2007, 19:27:53 [X] [D]
mně ne, na netu se všichni tak nějak na sobě přiživujou a blogy, majitelé a admini serverů, blogaři samotní, reklama, linky, zpětné odkazy, to všechno slouží ke zvyšování návštěvnosti, na které nakonec profitují všichni, někdo penězi, druhý pofiderní "slávou". A nebo ne?

[11] (Hds ) 17.12.2007, 19:49:46 [X] [D]
[10] Mluvte laskavě za sebe.

[12] ( #13 - WWW) 17.12.2007, 19:58:49 [X] [D]
[10] Inko, my víme, že jste tak trochu komunista. Nemusí to ale cpát na každý blog.

[13] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 17.12.2007, 20:05:36 [X] [D]
Tady je na místě dodat kontext:

Pán [10] je pán, který byl velmi rozčilen tím, že si Bloguje dovolilo požádat uživatele o dobrovolný příspěvek na provoz. To pan Inka považoval za hanebnost, obvinil Bloguje z porušení slibů, z citového vydírání a z nesolidnosti. Následně v diskusi prohlásil např. "Čas jsou peníze, a pokud jsem tu něco psal, pak jsem defakto odevzadl bloguje.cz své peníze, které jsem si v tom čase mohl vydělat někde jinde. Vůbec to nechápete. Kdyby nebylo bloggarů jako jsem já a vy, tak by to servery jako bloguje.cz nebo blog.cz a spousta dalších musely zabalit!"

Pán byl vyhozen za porušení pravidel (poškozování dobrého jména). Panu Inkovi byla nad rámec povinností provozovatele nabídnuta kompletní záloha jeho blogů, aby jeho čas nepřišel vniveč - tuto nabídku odmítl.

Myslím, že v tomto kontextu je komentář [10] pochopitelnější.

[14] (johno - Mail - WWW) 17.12.2007, 21:29:56 [X] [D]
To bude asi nejaka forma racionalizacie, toto: "Ale ved to tak robia vsetci!"

To bude mozno uz aj diagnoza.

[15] (Tomáš Marný ) 18.12.2007, 08:59:14 [X] [D]
No, ono divné mi připadne už to, že na header.cz je pevná reklama (nejdřív jsem si myslel, že je to Adsense, ale není) na jiný "známý" produkt - EOCentrum.cz. Spíše by mne zajímaly souvislosti mezi těmito dvěma subjekty.

[16] (Martin Staněk - Mail - WWW) 18.12.2007, 10:47:28 [X] [D]
Chtěl jsem si hned aktualizovat .htaccess, nicméně po vložení

order allow,deny
deny from 212.96.160.146

mi to odmítlo přístup (403), takže jsem to upravil na

order allow,deny
allow from all
deny from 212.96.160.146

a už to funguje. Možná bude někdo mít stejný problém...

[17] (Mitchi - Mail - WWW) 18.12.2007, 10:49:26 [X] [D]
Mě se to též nelíbí a už jsem dle návodu zablokoval IP!
http://mitchi.cz.header.cz/

[18] (inka ) 18.12.2007, 10:56:00 [X] [D]
/13/ děkuji za upřesnění, aspoň je evidentní, že mé názory jsou konzistentní, pro někoho třeba až takové, že mne musí označit komunistou. No proč ne :o) Pravdu má; po 18 letech od revoluce mám po té vší politické beznaději skutečně chuť volit komunisty a své myšlenky nijak neskrývám. Když jsem tak sledovaný, musíte to dobře vědět :o)) Ale to jsem někde jinde, takže: vyhazov z Bloguje mne naučil spoustě dobrých věcí, třeba jsem se naučil jako "poučenější amatér" pracovat s FTP a v HTML. Takže děkuju za něj. :o) Přeji všem tady hezké Vánoce. PS: omlouvám se, že na té nesolidnosti musím trvat dál. Nic takového jsem po roce hostování na webuzdarma nezažil. Jo, a co se týče mého příspěvku /10/ tak si třeba slovo "přiživujou" nahraďte nějakým jiným, když vás tak to mé irituje. Například "žijou ze sebe", nebo jakkoliv jinak, ale podstata vztahů se tím nezmění.

[19] (Jan Menšík - Mail ) 18.12.2007, 11:44:37 [X] [D]
Myslim ze daleko lepsi nez blokovat IP je podat zalobu. Jedna se o zcela zjevne porusnei autorskych prav. O zakonou bezuplatnou licenci zcela zjevne nejde.

Navrhuji tedy vsem, aby majitele stranek Michaela Kojdla (kojdl@exact.cz) vyzvali k upustei od soucasne cinosti a nasledne pri nevysliseni podali zalobu.

[20] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 11:54:13 [X] [D]
[16] Mea culpa!

[18] Nešlo mi o nic víc než o to ukázat, že jste "někde jinde", neboli off-topic, a že jste nepochopil podstatu článku. Článek je, a teď to opakuji speciálně pro vás, o praktikách, kdy někdo vkládá K CIZÍMU OBSAHU VLASTNÍ PATIČKU S ODKAZEM, a takto upravený obsah BEZ SOUHLASU a BEZ VĚDOMÍ AUTORŮ šíří.

Už chápete, že jste mimo? Ne? No, předpokládám, že to ostatní pochopí.

PS: Nikdo si nedovolil vyčítat Vám nekonzistentnost či ji zpochybňovat. Vaše podivuhodné vnímání reality je stále stejné, to Vám nelze upřít.

[21] (spacák ) 18.12.2007, 12:32:49 [X] [D]
[13] bylo by zajímavé zjistit, jak to má pan Inka sjednané s kanalizacemi. jestli platí stočné anebo jestli čas strávený po ránu na míse, který kanalizacím denně věnuje, považuje za dostatečnou platbu.

[22] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 12:43:56 [X] [D]
[21] a další: Prosím - pan Inka nás během výpadku služby header.cz už pobavil dostatečně, nechme ho zase v klidu odejít jinam, a věnujme se jiné brněnské veselosti, tedy header.cz... Děkuji.

[23] (Jakub ) 18.12.2007, 12:50:40 [X] [D]
Aniž bych se chtěl někoho zastávat neubráním se jedné otázce: Nedělá Google (a další SE) to stejné: http://64.233.183.104...p;inlang=pl

Jediný rozdíl je že trochu více znetvoří staženou stránku než Header: (This Page Was Downloaded From pixy.cz)

[24] (Mirek - WWW) 18.12.2007, 12:52:51 [X] [D]
Možná by stálo za upřesnění, že nejde ani tak o tu patičku, která se mimochodem tváří docela kajícně, když uvádí pramen - leda že by mi vadilo, že se jedná jen o informativní text bez odkazu. Čtenář-člověk ví stále, od koho obsah pochází.

Jde vlastně o to, že "služba" modifikuje odkazy ve webech a těží pak z cizího obsahu při zlepšování své pozice ve vyhledávačích.

Ale což, je to prostě díra, které si někdo všiml a etika sem, etika tam, využil jí ... nelíbí se mi to, ale problém je, jakou újmu mi tím vlastně způsobil - co vlastně žalovat, resp. co získat zažalováním. Aby on přestal a začal někdo jiný s tímtéž?

Myslím, že opravdu účinné je zavedení systémové záplaty ... na straně vyhledávacích služeb samotných .. jinak budeme muset pořád editovat .htaccess :o)

[25] (Lokutus - WWW) 18.12.2007, 12:53:08 [X] [D]
Koukám, že promptně provedlo opatření celé bloguje.cz.

header.cz jsou prizivnicky ksindl
This Page Was Downloaded From lokutus.bloguje.cz by
HEADER.cz

Tak to je OK. Už jsem se bál, že budu muset hledat ten .htaccess.

P.S. Nešlo by to "customizovat", prosím? Třeba:
"Lokutus říká, že header.cz jsou příživnický ksindl a chce se mu z nich blejt."
A k tomu animovaný gif zvracejícího chlápka...

[26] (Lokutus - WWW) 18.12.2007, 12:56:14 [X] [D]
[23] Já nevím jak vy, ale já vnímám rozdíl mezi archivem, který se jako archiv tváří a živou stránkou, kterou někdo podstrčí vyhledávači. Tedy rozdíl mezi službou a podvodem.

[27] (dgx - WWW) 18.12.2007, 13:00:29 [X] [D]
> ...navíc se ta reklama tváří jako Google AdSense

no to snad ani ne...

[28] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 13:11:40 [X] [D]
[27] Zdá se mi na první pohled podobná, podobně umístěná, stejná modro-černo-zelená defaultní kombinace... Ale jestli on to nebude, jak říká Ivo, tenhleten "průmyslový standard". ;)

[29] (pixy - Mail ) 18.12.2007, 13:20:22 [X] [D]
[23] Je tam jeden podstatný rozdíl. Google to dělá s mým souhlasem a nevkládá tam ani žádné odkazy a vlastní reklamy. V případě archivu Googlu je to jejich služba mně, v případě Headeru je to moje služba jim. Velký rozdíl.

[30] (Jakub ) 18.12.2007, 13:34:36 [X] [D]
[29]
Nechci se v tom vrtat header.cz za to nestojí.

Ale zajímá mě ten souhlas, který dáváte Googlu. Souhlasem myslíte, že mu to nezakážete (např v robots)? To přece můžete i v případě Headeru,cz případě (jen se pro to používají jiná syntaxe).

[31] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 13:44:20 [X] [D]
[30] a [23] S dovolením: header.cz nahradí všechny odkazy na stažené stránce svými. To je ta hranice, kde končí archiv a začíná parazit. K archivaci není třeba výslovného souhlasu, je předpokládán a je dána možnost explicitního nesouhlasu. Někde jsou jistě vyjmenovány náležitosti archivovaného dokumentu (mám dojem že na to je zákon, ale jsem líný to dohledávat). Archiv musí nejen dostatečně označit svůj zdroj, ale nesmí do obsahu svévolně zasahovat.

Jakmile svévolně zasahuje (a header.cz přesně toto dělá), nejedná se o archivaci, ale o poškozování cizích práv k autorskému dílu, tedy o něco, co zákon zakazuje. Tady nelze použít žádný "předpokládaný souhlas", protože by se jednalo o předpokládaný souhlas s protizákonným jednáním.

Ještě něco nechcete pochopit?

[32] (py3 - Mail - WWW) 18.12.2007, 13:51:55 [X] [D]
hoj, diky za upozorneni. Nevedel sem ze se muze nekdo prizivit i na malem eshopu :)
Hned jdu prepsat htaccess. Jeste jednou diky.

[33] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 14:54:45 [X] [D]
[19] Asi tak? http://misantrop.eu...eni.php

[34] (inka ) 18.12.2007, 15:37:00 [X] [D]
nevím, ale mně to tady taky připadá dost veselé :o)

[35] (inka ) 18.12.2007, 15:46:55 [X] [D]
/21/ Spacáčku, tvoje starost o mne je dojemná. Děkuju ti za ni. Když mi na sebe poskytneš maila, rád ti na všechny tvé otázky odpovím. Víš, nejsem netový exhibionista jako jistý GTI, který řádí u Laca a dehonestuje lidi, jimž nesahá ani po kotníky. Mimochodem, slovníkem se mu dost podobáš. Nejste vy dva, jak svého času v nějaké komedii říkal Petr Nárožný, vlastně jeden? To by mne fakt mrzelo. :o) PS: Arture, nemám rád podpásovky. Teď se spolu bavíme o jiné věci než před rokem. Tak argumentujme a netahejme do toho spory, které se staly před rokem;věci, na které máme prostě oba dva rozlišný názor. Nelíbí se mi tvé výroky o "mém speciálním vidění světa", výroky "speciálně pro tebe..." nebo "jiná brněnská firma header" a pod. Urážet bych uměl taky, ale tenhle způsob konverzace používat nebudu.

[36] ( #13 - WWW) 18.12.2007, 15:55:31 [X] [D]
[35] Vy se urážíte sám svým projevem. Nikoho dalšího k tomu netřeba.

[37] (Erix ) 18.12.2007, 16:07:48 [X] [D]
http://www.google.cz.header.cz/ :-D

[38] (Mitchi - Mail - WWW) 18.12.2007, 16:39:56 [X] [D]
Nemění náhodou ten header.cz IP adresy?
Najdenou mi to řešení zakázní IP přestalo fungovat.

[39] (r1 [openID] ) 18.12.2007, 16:48:18 [X] [D]
[37] škoda že nejde
http://header.cz.header.cz/

nebo třeba

http://pixy.cz.header.cz.header.cz...

a tak pořád dokola :-D

[40] (neznamy ) 18.12.2007, 17:04:37 [X] [D]
zakazte celej rozsah 212.96.160.0/24

[41] (kandelabr ) 18.12.2007, 17:18:49 [X] [D]
a co takhle do chybove hlasky sdelit jeho osobni udaje co jsou na nic.cz? :) Taky se mu to bude libit, ze jen tak po netu na ruznych strankach bude figurovat jeho jmeno :)

[42] (Jan Vitek ) 18.12.2007, 17:22:59 [X] [D]
Z pohledu ISP na jehoz siti se ten pitomec nachazi nevidim zakazani celeho subnetu jako to spravne reseni.
Muzete blokovat konkretni IP, podejte trestni oznameni, ale zakaz celeho subnetu je z pohledu netiquette mnohem horsi.

[43] (Jirin ) 18.12.2007, 17:35:13 [X] [D]
Ja tyhlety SMEJDY ("projekt" header.cz) nemuzu ani citit :( Za celou dobu, co provozuji sve weby, jsem se setkal s ruznymi "fintami", jako napriklad ukradene fotky, ukradene kompletni texty, grafika ci cela cast HTML kodu, a kdyz jsem se ozval, budto nikdo ani nezareagoval nebo se me snazil "utrit" tim, ze to delal nejaky student ten jejich web, a ze oni ani netusi, kde to vzal, aze tedy jestli mi to jako vadi, ze oni to tedy milostive zmeni. Nicmene skoro vzdy to oni zlodeji pod pohruzkou zaloby stahli. Otazka, na jak dlouho, s casovym odstupem jsem to uz nekontroloval. Ted jsem zvedavy, kdy utnou tipec tomuhletomu chytrakovi !!! Kazdopadne se o to zasadim i ja !

[44] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 17:42:25 [X] [D]
[42] Možná by stálo za zvážení poptat se konkrétního ISP, jestli třeba něco takového v podmínkách nezakazuje... ;)

[45] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 17:58:10 [X] [D]
[35] Pokud se nechcete vracet k záležitosti staré víc než rok, tak se, prosím, nejprve přesvědčte, že jste opravdu pochopil, o čem jsem psal (že vám to došlo až ex post je zřejmé z komentáře u nového článku). Vy jste to nepochopil a vytáhl jste najednou "provozovatele blogovacích serverů a adminy" (viz váš komentář [10]) - tedy jádro našeho starého sporu. A teď mě obviňujete z podpásovek? ;)

- "Teď se spolu bavíme o jiné věci než před rokem. Tak argumentujme a netahejme do toho spory, které se staly před rokem;" - myslíte ty co jste vytáhl v [10]? Já se s Vámi o ničem nebavím; nemám důvod. Vy jste sem přišel a dožadujete se, aby se tu s vámi někdo bavil, děláte narážky na starý spor, vaše příspěvky jsou čím dál tím víc offtopic a teď "podpásovky"?

- "Nelíbí se mi tvé výroky o mém speciálním vidění světa" - a mně se zas nelíbí, že mi tykáte... Ale pokud to patří k Vaší úrovni argumentace, tak si poslužte...

- výroky "speciálně pro tebe..." - Psal jsem "speciálně pro Vás"

- nebo "jiná brněnská firma header" a pod. - Uráží vás, že jsem napsal, že jste z Brna? No, uznávám, to bylo zbytečné, to je pravda, myslím že to čtenářům došlo i bez toho...

- "Urážet bych uměl taky, ale tenhle způsob konverzace používat nebudu." To vás šlechtí. Dost na tom, jak se projevujete, když neurážíte...

A teď, když dovolíte, tuto diskusi pro Vás uzavřu.

[46] (Jan Vitek ) 18.12.2007, 18:10:22 [X] [D]
Konkretni ISP tu situaci samozrejme resi ;-), bohuzel majitel serveru neni dostupny aby mohl podat vyjadreni a rovnou odpojit od site je z meho pohledu sporne (priznam se ze jsem podobnou situaci jeste nepotkal).

[47] (Modona ) 18.12.2007, 22:03:45 [X] [D]
k 35. Jee, proboha, že Tě to baví furt to pruzení! sakra práce přece fakt, že si s někým nerozumím neprosto není důvodem, pro to, chodit si ten fakt denně potvrzovat!

[48] (spacák - Mail ) 18.12.2007, 22:29:15 [X] [D]
[35] jste si opravdu jistý, že chápete, na co jsem ve svém komentáři narážel?

dojemná starost? pokud dobře vidím, tak jsem se ve své domněnce ani neobracel na vás.

můj mail přikládám, jsem zvědavej.

[49] (David Ondrejkovič - Mail - WWW) 28.12.2007, 23:34:15 [X] [D]
Činnost pana Kojdla pravděpodobně souvisí i s další trestnou činností. Jednomu z podvedených v cause EO servis říkal jeden z těch společníků do telefonu, že nemá dojem, že by se jeho stránky někam "zaklíčovaly" jak při registraci slibovali. Tak mu na to řekli, že objevili nějakou skulinku na netu (tuším, že mluvil o googlu) díky níž jejich stránky budou brzy na předních pozicích. Teď je jasné, že měl na mysli header.cz pana kolegy Kojdla. Doporučujeme společný postup! Kontaktujte nás!