Header.cz: Pošlete parazitovi upozornění

Pokud se vám nelíbí praktiky header.cz, můžete postupovat následujícím způsobem...

Na mailovou adresu provozovatele stránek header.cz, kterým je Michael Kojdl (kojdl@exact.cz) zašlete mailem pokus o smír. Tento Pokus o smír může mít např. následující podobu:

Pokus o smír

Dobrý den, zjistil jsem, že na své doméně header.cz používáte obsah některých mých webů, měníte jejich kód a zobrazujete jejich obsah na své doméně bez mého souhlasu (viz například http://maly.cz.header.cz/ – zde samosebou doplňte svou doménu). Vyzývám vás proto, abyste od tohoto nezákonného jednání okamžitě upustil. Pokud se tak nestane do 24 hodin, budu nucen na vás podat trestní oznámení. S pozdravem

(podpis)

 

Doporučuju udělat si zálohu HTML kódu své stránky a pak stejnou zálohu stejné stránky prošlé header.cz, popř. i screenshoty, a obojí pak přiložit k případnému TO.

(za vzor mailu děkuji Pixymu)

Dne 18.12.2007

Twittni

Přidej do: asdf.sk StumbleUpon Toolbar Stumble It!

Komentáře

[1] (Richi ) 18.12.2007, 14:06:33 [X] [D]
Já tam vidím hledání googlu, že by to už zrušili?

[2] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 14:38:12 [X] [D]
[1] Já tam (na stránce uvedené v textu) vidím svou stránku s dokurvenými odkazy. Nezrušili nic.

[3] (Jiří Tvrdek - Mail - WWW) 18.12.2007, 15:06:47 [X] [D]
No to čumím. Koukám, že je tam každá stránka, na kterou si vzpomenu.

[4] (papi - WWW) 18.12.2007, 15:10:34 [X] [D]
Zajímavé, asi se k této akci přidám. I když mě to spíše pobavilo, než poškodilo.

[5] (Plaváček - WWW) 18.12.2007, 15:16:17 [X] [D]
Zaujímavé a absurdné. Mimochodem, nezdá se vám tento způsob SEO trochu nešťastný? www.reals.cz (jukněte na konec HTML kódu).

[6] (inka ) 18.12.2007, 15:28:43 [X] [D]
dodatečně se omlouvám za to, že jsem si nezjistil co "header" je, co umí, a že jsem z Dentova textu nepochopil o čem je řeč; zkoušel jsem totiž jenom vyhledávací okénko Google... Tohle je opravdu síla, http://www.mojebrno.wz.cz.header.cz... ... Tak s takovými praktikami samozřejmě nemohu souhlasit a kdykoliv, bude-li to potřeba, se přidám k trestnímu oznámení. Header = špinavý hadr. Něco takového jsem na netu viděl podruhé v životě.

[7] (Roman Holba - WWW) 18.12.2007, 15:29:16 [X] [D]
No, já moc nevím o co jde, ale když zadám svoji url tak se to tam taky objeví. Moc se mi to taky nelíbí. Určitě budu dále sledovat dění, jak se věc vyvíjí. Zatím to ještě neburu řešit. Jinak rady přivítám.

[8] (Tokugawa - WWW) 18.12.2007, 15:38:37 [X] [D]
Nejzajímavější je vyhledat "header.cz" na Google. Odkazy na Misantropa a Pooha a ještě malinko dalších zabírá polovinu první stránky. A od poloviny dál všechno parazit. Letenky, reality, zpravodajské servery, portály, jedno za druhým, všechno s doménou header.cz

[9] (Mac - Mail - WWW) 18.12.2007, 15:42:27 [X] [D]
[3] Asi na to prišiel už každý predomnou, ale je tam každý web, aj keď si vygooglujem nejaký taivanský. Keď zanedbáme fakt že asi header nemá prostriedky na zduplikovanie celého internetu, tak mi je jasné prečo je to také pomalé, najprv web navštívi, skopíruje a až potom naservíruje...

[10] (rony [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 15:43:29 [X] [D]
ti, ktori sa cuduju, ako je mozne, ze tam su:

ide o skript, ktory je zaveseny na chybovom presmerovani

nasledne si zisti zadanu URL a oddeli jej zaciatok a ziska adresu skutocnej stranky

potom stiahne obsah z originalu (preto to tak dlho trva), zmeni odkazy, prida nakoniec svoje odkazy

no a nakoniec posle prehliadacu

- nechcem sa v konkretnej realizacii pliest, ale mam pocit, ze to takto funguje.
Je to teda "automat". O ucele sa mozeme hadat kolko chceme ale jadro uz niekto popisal:

ak to robi silna firma (typu Google) ide o sluzbu tejto firmy ostatnym. Ak to robi neznama osoba, tak zarucene zneuziva stahovane data vyhradne vo svoj prospech. Ja totiz prospech pre tych, ktorych weby sa takto zobrazuju, nevidim!

[11] (sway [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 16:05:51 [X] [D]
Člověku se ani nechce věřit, že je něco takového možné...myslím, že k případnému TO se připojí každý, komu tohle jednání vadí (takže skoro každý).

[12] (pankreas - WWW) 18.12.2007, 16:51:35 [X] [D]
Jen se zeptam - trestni oznameni za co?

[13] (Richi ) 18.12.2007, 17:20:13 [X] [D]
Opakuji, já vidím na http://www.header.cz/ pouze vyhledávací okno googlu, kde vidíte neco jiného krome tech odkazu co jsou v článku? a čím na to koukáte? zkoušel jsem IE, FF a operu a všude je to samé okno kreté po zadání slova nebo vybe premeruje na vyhledávání googlu.

[14] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 17:38:47 [X] [D]
[12] Viz http://www.nkp.cz...utZak/Index.htm - dotyčné stránky zcela zjevně zasahují do autorských práv, namátkou např.:

§ 11
(1) Autor má právo rozhodnout o zveřejnění svého díla.
(...)
(3) Autor má právo na nedotknutelnost svého díla, zejména právo udělit svolení k jakékoli změně nebo jinému zásahu do svého díla, nestanoví-li tento zákon jinak. Je-li dílo užíváno jinou osobou, nesmí se tak dít způsobem snižujícím hodnotu díla

§ 45
Do práva autorského neoprávněně zasahuje též ten, kdo pro své dílo používá názvu nebo vnější úpravy již použitých po právu jiným autorem pro dílo téhož druhu, jestliže by to mohlo vyvolat nebezpečí záměny obou děl, pokud nevyplývá z povahy díla nebo jeho určení jinak.

Vzhledem k tomu, že mám důvodné podezření, že jsou poškozována práva nejen má, ale i dalších autorů, a to ve velkém rozsahu, je na místě předat věc k posouzení orgánům činným v trestním řízení, aby posoudily, zda nejde o trestný čin podle paragrafu 152 trestního zákona - cituji:

§ 152 Porušování autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi

(1) Kdo neoprávněně zasáhne do zákonem chráněných práv k autorskému dílu, uměleckému výkonu, zvukovému či zvukově obrazovému záznamu, rozhlasovému nebo televiznímu vysílání nebo databázi, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
(2) Odnětím svobody na šest měsíců až pět let nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty bude pachatel potrestán,
a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, nebo
b) dopustí-li se takového činu ve značném rozsahu.

Výhrady či dotazy?

[15] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 17:44:52 [X] [D]
[13] Opakuji:
http://misantrop.eu...-cz.php
viz adresa http:/ / maly.cz.header.cz (nechci z toho mít odkaz, proto ty mezery

[16] (Timy - Mail - WWW) 18.12.2007, 18:06:55 [X] [D]
[13] Richi: xttp://www.onlineobchody.com.header.cz... ;-)

[17] (tomekson.com - WWW) 18.12.2007, 18:13:43 [X] [D]
http://header.cz.header.cz/ :)))

[18] (VitaZ - Mail - WWW) 18.12.2007, 18:38:13 [X] [D]
No vzhledem k tomu, že na titulní stránce header.cz jsou odkazy na centrum.cz.header.cz a atlas.cz.header.cz, může načítat header celý jejich obsah včetně katalogů, tzn. že header takto pozměňuje obsah celého českého internetu...

[19] (pankreas - WWW) 18.12.2007, 19:21:05 [X] [D]
[14] Ano, vyhrady a dotazy zni:

(1) Byly naplneny obecne znaky trestneho cinu?
(2) Je dilem jako takovym obsah, nebo i jeho technicka reprezentace?
(3) Je hypertextovy odkaz (i) sui generis, (ii) v jeho konkretnim technickem provedeni soucasti chraneneho autorskeho dila?
(4) Je ad hoc modifikace prezentace takovych odkazu zmenou autorskeho dila, s prihlednutim k beznemu zpusobu uziti a dostupnosti dila?

Atd.

Dotazy ciste provozni:
(A) Jaky je smysl takoveho oznameni, paklize nelze na prvnim stupni jeho vyhodnoceni prepokladat vyreseni byt jedne jedine teto otazky ve prospech vykladu poadvatele?
Hypoteza: (A1) Zadny, ale nic to nestoji,(A2) Zadny, ale dobre to zni, (A3) Samotny fakt zneprijemni provozovateli zivot, s prihlednutim ad (A1) dobry ucinek za zadne penize, tedy pardon: za penize nas vsech.
(B) Nebyla by v tomhle ohledu lepsi (cistsi, ferovejsi, ucinnejsi) zaloba obcanskopravni, nebo jeste lepe: obchodnepravni, neb komercni subjekty mohou duvodne predokladat nekalosoutezni praktiky?

[20] (LM ) 18.12.2007, 19:26:21 [X] [D]
Uz se tim netrapte, jsem z ISP pres ktereho je tento server pripojen, byl kontaktovan a prave tento svuj "projekt" ukoncil.

[21] (Komunisticka svina - WWW) 18.12.2007, 20:12:46 [X] [D]
K tej (už asi neaktuálnej)príprave na trestné oznámenie by bolo vhodné vytvorené screenshoty vytlačiť a nechať notársky overiť (pár korunová záležitosť).

[22] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 18.12.2007, 20:27:21 [X] [D]
[21] To není potřeba :) Ale je to dobré mít u žaloby, kterou zmiňuje Pankreas v [19]

[19] Hraješ se slovíčky hezky, ale... Jsem přesvědčen o tom, že zdrojový kód stránky je dílem ve smyslu aut.z. a jako takové tedy podléhá jeho ustanovením. Zadruhé je to ale úplně jedno, protože se objevil můj text, který bezesporu autorským dílem je, na technickém prostředku, který patří subjektu, jemuž byl dán výslovný NEsouhlas s šířením díla; navíc toto užití nespadá do žádné ze zákonem vymezených licencí. Ergo je zcela irelevantní, jestli je odkaz součástí díla, situace je stejná jako s okopírovanými texty na bložíncích.

TO pak proto, že mám důvodné podezření, že výše zmíněné chování naplňuje znaky trestného činu podle paragrafu 152 odstavec 2 písm. B. Nesouhlasím s tvou námitkou ad A, jsem přesvědčen, že lze ve všech bodech rozhodnout ve prospěch výkladu navrženého podavatelem. Ad B - obchodněprávní žaloba by jistě byla na místě, ovšem k předpokládatelnému rozsahu a počtu poškozených se opět domnívám, že je na místě spíš obecné trestní oznámení.

**konec debaty**

[23] (pixy - Mail ) 18.12.2007, 20:29:39 [X] [D]
[19] Myslím, že autorské právo bohatě stačí. Dotyčný na svém webu prezentoval obsah mých webových stránek a moje autorská díla bez mého souhlasu. To, že k tomu navíc používal mnou vytvořený kód stránek, který navíc pozměnil, je jen třešnička na dortu. Ono to takto bohatě stačí.

[24] (Pavel - WWW) 18.12.2007, 21:46:40 [X] [D]
Už tato stránka dává 404. A to jsem chtěl otestovat internetové bankovnictví :)

[25] (Fred - Mail ) 18.12.2007, 22:28:38 [X] [D]
[19]
Přinejmenším ta stránka poškozovala autory originálních webů vznikající duplicitou obsahu, což by nejspíš mohlo mít nepříznivý vliv na řazení výsledků ve vyhledávači.

[26] (@Teo - WWW) 18.12.2007, 23:52:59 [X] [D]
Jděte domů, Game Over... :)

[27] (Radek Hulán - Mail - WWW) 18.12.2007, 23:53:34 [X] [D]
[25] naprosto stejně se ovšem chová stopadesát tisíc online RSS / Atom čteček. To je hlavní důvod, proč jsem Atom 1.0 s plným obsahem článků zrušil a do RSS dávám jen první odstavec... Nemám zájem ani o RSS/Atom parazity, kromě pár velkých serverů je totiž hromada těch malých, kteří si právě na tomto budují své SEO.

[28] (Radek Hulán - Mail - WWW) 18.12.2007, 23:55:25 [X] [D]
PS: "zrcadlo" na Weblogy.cz nikomu nevadí? ;-)

[29] (pankreas - WWW) 19.12.2007, 03:06:02 [X] [D]
Ad vsichni: A. D. pravil game over, budu to respektovat - nekomentuji, nevyvracim, nerozvijim: pro poradek shrnuji sve pohnutky a uklizim si hracky, abych snad nebyl za schvalovatele parazitismusu. A taky tem, co prispeli po nem: (a) mou snahou bylo problematizovat institut trestniho oznameni, neb ho vnimam jako naduzivany, zneuzivany, nefunkcni a ucelove buzeracni ve vecech, ktere jsou svou povahou vyslovene soukromopravni, coz tato je (vizte prosim mou namitku 19/1). Nemam ho rad, formulaci "zvazujeme..." nesnasim. Tolik k me soukrome averzi. Vykousnout zneni jednoho paragrafu nestaci k opravneni a pochopeni smyslu uziti nejakeho prostredku (toto mirim hlavne proti te prehrsli fulltextovych vykousavatelu tr. z.). V kostce: kopirovani textu PORUSUJE aut. z., nemusi vsak nutne byt (a vetsinou neni) tr. cinem, byt je odsouzenihodne a hnusne. (b) Chtel jsme upozornit na neukotvenost kodu stranek jakozto aut. dila, a podnitit k tomu debatu. Kod stranek sam o sobe podle me aut. dilem neni, jen technickym prostredkem reprezentace obsahu - viz bezne a ocekavane uziti dila (specificke postupy vyjimam, ale u nich debatu aut. dilo vs. napr. kodifikace dle "patentove" sfery prava prenechavam povolanejsim).

Soderzanije: Tohle je tak strasne pravne neukotvena zalezitost, ze: pojdme o ni debatovat, debatu podnecovat, ptat se, je to zajimave! Ale necekejme, ze policajt na sluzebne zarici blahem a bude to delat s nami. Institut tr. oznameni je tady zoufale neefektivni, byt mozna efektni. A to byla propozice me puvodni otazky.

= = =

Omlouvam se A. D. za zneuziti jeho prostoru; prijde-li mu muj prispevek O. T., necht ho bez vycitek svedomi smaze.

[30] (dgx - WWW) 19.12.2007, 04:13:36 [X] [D]
[28] zrcadlo tolik ne, protože je alespoň zmíněno v http://www.weblogy.cz/robots.txt. Ale jako člověk, který korekturu chyb provádí až po publikování článku, z něj nadšen nejsem ;)

Co mi vadí, tak zmínění RSS parazité, viz http://latrine.dgx.cz...-agregatory

p.s. něco jako header.cz jsem kdysi programoval pro kamarády, co měli v práci zablokovaný přístup k půlce (toho zajímavějšího) internetu ;) Měli na službu opačný názor, místo TO vzduchem létali panáci :-)

[31] (Radek Hulán - Mail - WWW) 19.12.2007, 09:59:07 [X] [D]
[30] takové Weblogy.cz zrcadlo rozhodně porušuje autorský zákon..

[32] (Radek Hulán - Mail - WWW) 19.12.2007, 10:00:59 [X] [D]
PS: ale nikdo to nechce napadnout, protože z toho má návštěvnost (v mém případě zhruba 3% lidí), což z header.cz neměl ;-) Tak asi tak...

[33] (Mirek - WWW) 19.12.2007, 10:20:13 [X] [D]
[19][29] Mně osobně to jako hra se slovíčky vůbec nepřijde ... vnímám to jako Váš pokus získat takový pohled/názor na věc, který stojí opravdu pevně na nohou - a jde na kořen věci. S tím rezonuju :o)

[22][23] Ano, Vaše odůvodnění vypadá dostatečně a proč ne trestní oznámení, když si myslíte, že to to pravé. Ale otázka, zcela praktická, opracdu zní: jaký postup je nejúčinnější pro obhájení práv a také, co vlastně chcete(me) dosáhnout a co dosáhnout ve skutečnosti můžete(me) a za jakou cenu.

Ale, jestli jsem to pochopil dobře, cíle vlastně již bylo dosaženo. Takže co ...

Ovšem, game over?

Technická možnost tohoto druhu stále existuje ... co brání někomu dalšímu, aby podobné triky nezopakoval - ba co víc, co brání komukoli, aby takovýchto "služeb" najednou nevyrostlo desítky a stovky a ... :o/

... tedy teď si připadám jako starý havran na konci zatím prvního dílu katastrofické ságy - mám pocit, že ve dvojce konečně zasáhne mocný strýček s lasery a masery a trojka už bude jen nuda, vycucaná z paty :o)

[34] (kolemjdoucí ) 19.12.2007, 12:14:32 [X] [D]
No, když tato bouře ve sklenici vody skončila, mohl by někdo uvést, jakou škodu mu zmíněná stránka způsobila? Kde se objevily linky, přes které by mohl upravené stránky shlédnout někdo další?
Mimochodem, už jste podali trestní oznámení na pikachizer? Koukejte: http://pikachize.eye-of-newt.com...
Hrůza, co?

[35] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 19.12.2007, 12:47:18 [X] [D]
[29] Já děkuji, já to i tak bral... Od doby, kdy jsme spolu diskutovali na téma "Praktický důkaz toho, že je Země plochá" tě beru jako advocata diaboli. ;) Je mi jasné, že trestním oznámením se ohání kdekdo a že jde o nadužívaný institut. Stejně tak je mi jasné, že policajt na služebně v Horní Dolní netuší ani zbla a jeho fantazie končí u "... mi ukradl kabelku!" V tomhle všem s tebou souhlasím, přesto budu oponovat: Je to věc, která je, a to máš naprostou pravdu, spíš na žalobu. Ovšem vzhledem k velkému, takřka "univerzálnímu" počtu poškozených je to opravdu "...velkého rozsahu", a IMJO je to tedy záležitost pro orgány...

[30] A takys tam dopisoval reklamu na DGX do patičky a předhazovals to Googlu?

[32] Návštěvnost ze zrcadla? To snad ne... Upřímně řečeno důvod zrcadlení na weblogy.cz nechápu (po pravdě na weblogy.cz nechodím, takže jsem neměl důvod se tím zabývat), ale jak praví Pankreas: Ptejme se... Takže se zeptáme weblogy.cz, jakým paragrafem futrují existenci svého zrcadla, protože mám dojem, že na rozdíl od cache a podobných věcí nemůžou operovat "běžnou mírou užití díla". No, uvidíme...

[33] Ano, účelu už bylo dosaženo, v tomto konkrétním případě, takže teď je čas na druhé kolo, v němž si vyslechneme názory lidí od práva autorského. Za sebe posílám dotaz, případnou odpověď zveřejním.

[34] Když speciálně pro tebe prohlásím, že jsem zase jen dělal z prdu kuličku a masíroval si ego, potáhneš do prdele?

[36] (Mirek - WWW) 19.12.2007, 14:47:19 [X] [D]
[35] Tedy, jsem hodně zvědavý, co na to právo, protože autorský zákon podle mého nestíhá dost dobře technickou realitu internetu a elektronických médií vůbec ... ale myslím, že tudy cesta stejně nevede ... to, co na tomto parazitismu bylo asi opravdu na pováženou byly modifikace url odkazů ve webech a následné oblbování vyhledávačů ... autorská práva sem a patičky tam - tady někdo ukázal na slabé místo v technickém řešení - úder musí vrátit především google a spol. - a pak bude zase mír :o)

[37] (Davpe - WWW) 23.12.2007, 11:22:39 [X] [D]
na header.cz uz je i omluva:

"Omlouváme se Všem co mají pocit, že byli jakkoli tímto "projektem" poškozeni.
Projekt byl pouze interního charakteru a neměl tedy spatřit vůbec světlo světa."

[38] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 23.12.2007, 13:32:16 [X] [D]
[37] Miluju tyhle "omluvy"... Tak když se vám to teda jako nelíbilo, tak se teda jako asi omlouváme...

Ale stejně: Proč by projekt interního charakteru měnil odkazy a vkládal reklamu? Nekecají nám tak trochu?

Jediné s čím souhlasím je ten závěr: Projekt neměl spatřit světlo světa! :)

[39] (pankreas - WWW) 25.12.2007, 18:11:33 [X] [D]
[35] Jooo, diskuse nad placatosti Zeme... Covece, to uz je tak davno, ze uz to snad ani neni pravda:-/

[40] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 28.12.2007, 04:43:53 [X] [D]
[39] No, dyk je to nějakých deset let. Co je dneska deset let, hele?

[41] (pankreas - Mail - WWW) 30.12.2007, 21:43:45 [X] [D]
[40] DNESKA? Dneska je to doba, ktera ubehne, ani nevis jak. Ale TEHDY... Kazdej rok byl necim naplnenej az po samotnej okraj:-/ Aaaaah, uaaa!

[42] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 30.12.2007, 21:57:40 [X] [D]
[41] Jojo, DNESKA je deset let mnohem kratších než tehdy... a deset deka salámu bylo tehdy nějakýho salámu! Mimochodem, prý máš nějakou hezkou historku s Nejmenovaným Mistrem a s dveřmi od tramvaje ;)

[43] (pankreas - Mail - WWW) 30.12.2007, 23:36:18 [X] [D]
[42] No tak az budes v Pze, tak se ozvi... Rad ti ty dveeeeeere dovysvetlim:-)

BTW., taky mas ten pocit (mam nostalgickou - aby ne!), ze s kazdou zrusenou hospodou nebo kavarnou nenavratne mizi kus naseho mladi?

[44] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 31.12.2007, 00:15:43 [X] [D]
[43] Jistě... Už je pomalu čas začít prudit dnešní mladé svými vzpomínkami!