Tradiční lu(m)párna...

Netradiční rétor z Lupy je, koukám, i netradiční reportér. Tentokrát napsal o WebExpu...

Tak nám dnes Karel Wolf vydal článek o WebExpu. Sice jsem chtěl psát dnes o úplně jiných věcech, ale když jsem to po ránu viděl, tak mi to nedalo...

Říká se, že si člověk zoufalost novinářů uvědomí ve chvíli, kdy čte v novinách článek o něčem, čemu sám rozumí či kde byl. Je to tak.

Karel Wolf začíná svůj článek odstavcem, v němž tvrdí, že  probíhal "nultý ročník experimentu jménem WebExpo 2008". Mno. Nic proti, Václav Stoupa neavizoval nikde pokračování, netvrdil že jde o první ročník nějaké tradiční akce (tradice vznikne až podruhé), ale Karle: Pokud nultý ročník experimentu, tak Webexpo. Pokud budou další ročníky, nebudou WebExpo2008. A navíc, Karle (nevadí vám, že se na vás budu takto mentorsky obracet, že ne?) – pročpak druhý odstavec začínáte větou: "První ročník pražského WebExpa byl úspěšný minimálně co do návštěvnosti."? Jak je to tedy s těmi ročníky a názvy? Nebylo by rozumné si to nějak ujednotit?

Možná vám, Karle, připadá, že vás peskuji, a ano, je tomu přesně tak. A to jsme jen na začátku. Napsat o Davidu Špinarovi, že je spoluzakladatelem (IInfáckého) Dobrého Webu, zmínit že dnes šéfuje konkurenční H1 a ODKÁZAT JEN NA VLASTNÍ FIRMU je docela ... no, je to ostatně Lupí věc, mě už to nepřekvapuje a jsem si jist, že ani vám to nepřijde divné, ale věřte, že to svědčí o určitém komplexu Lupensis... (Aktualizace: Ta zmínka o H1 byla do článku přidána až po reakci Davida Špinara v komentářích, původně článek vyšel jen se zmínkou o tom, že spoluzaložil Dobrý Web, kterážto praktika je Wolfem poněkud nejapně vysvětlována.)

Šéfredaktor vás jistě pochválí za vložený rámeček s reklamou na vlastní akci a s nenápadně umístěnými slovy "tradiční a osvědčená konference". Člověk, který myslí tradičním a osvědčeným rozumovým orgánem (mozkem, Karle, mozkem), vidí nevhodnost podobného počínání, i kdyby si David Antoš prsty utloukl a tvrdil, že na tom nic špatného nevidí, tudíž tam nic špatného není... Hezké a pikantní je, že snění vašeho šéfredaktora Aleše Miklíka o etickém kodexu internetových redakcí dostává právě podobnými počiny řádně na prdel.

Píšete o rozdílné úrovni jednotlivých přednášek. Ano, máte pravdu, tak je to všude. Netřeba chodit daleko. Věřte nebo ne, ale i na Lupě jsou lidé, jejichž články jsou fundované a čtivé (za mnohé např. Peterka) a pak je tam spousta blábolivých žurnalistů, co uvaří článek na jakékoli téma z nepřesných citací, dojmů a PR materiálů. Chcete konkrétní ukázku?

Tak třeba já. Já nejsem"Programátor, WDE", ale "Programátor z WDF". To WDF je Web Design Factory, jak byste snadno zjistil, kdybyste nestavěl článek na dojmech a neluštil jména a funkce lidí z fotek, ale přečetl si informace na webu WebExpa. A Karle, ta má první věta, která prý byla "potím se jak prase", kterou jste opsal z Religisu a která mi měla získat sympatie (taky opsané, že?), tak tahle věta, Karle, nejspíš takto nezazněla. Ta věta popisuje sice velmi přesně můj stav, ale jsem si celkem jist, že jsem ji neřekl. I když si to nepamatuji doslova, byl jsem přeci jen docela nervózní. Já totiž používám přirovnání "Potím se jak vrata od chlíva". Ale ať tak či onak – vemte si z toho ponaučení: Je lepší se k trémě na rovinu přiznat... Věřte, že pokud máte co říct, tak vám ji lidé odpustí. Spíš než patlání článku z neověřených informací, opsaných z blogů. :)

A k té panelové diskusi – víte, Karle, shora to byla větší legrace. Jednak jsme si dohodli večeři a jednak jsme se i zasmáli. Takhle:

 webexpo.jpg

To když jsme si všimli, že sedíte v první řadě, a že nás tedy čeká zážitková reportáž o budoucnosti webu na Lupě.

PS: V titulku kladete dotaz: Kam se ubírá česká internetová komunita? Jste si jist, že ten titulek patřil k tomu článku? Já jen že tam o ubírání komunity nebylo ani slovo...

(Aktualizace: Jak vidno, někteří čtenáři nejsou s to pochopit text a domnívají se, že se mi nelíbí Wolfova lehká kritika (ostatně s jeho hodnocením WebExpa víceméně souhlasím), takže explicitně zopakuju: V tomto článku nepolemizuju s Wolfovým hodnocením WebExpa, (a už vůbec ne proto, že bych se cítil dotčen tím, že někdo "pohaněl" akci, která se mi líbila), ale kritizuju formu jeho článku a poukazuju na některé novinářské prohřešky, kterých se dopustil. Hodnocení WebExpa nechávám zcela stranou, protože v tomto případě nejde o WebExpo, ale o mizernou úroveň novinařiny, kterou Lupa předvádí. Pokud v tom někdo i přesto dál chce hledat raněnou ješitnost, je pomýlený až hloupý.)

Dne 22.10.2008

Twittni

Přidej do: asdf.sk StumbleUpon Toolbar Stumble It!

Komentáře

[1] (Hds ) 22.10.2008, 14:50:05 [X] [D]
Už dlouho jsem se takhle nezasmál (i když hořce).

[2] (Dan ) 22.10.2008, 14:59:40 [X] [D]
Misantrope, už jednou jsem ti napsal, že tě sice považuju za zapšklého páprdu, ale že s tebou musím souhlasit. A nyní musím souhlasit podruhé. Jsem rád, že jsi to takto otevřeně napsal. Webexpo byla velmi povedená akce a pokud bude druhý ročník - budu tam. Díky všem organizátorům za skvělou konferenci.

[3] (ondrej ) 22.10.2008, 15:27:19 [X] [D]
je nefunkcni odkaz na ten clanek na lupe

[4] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 22.10.2008, 15:31:42 [X] [D]
[3] Díky, opravil jsem.

[5] (Jiří Bureš - WWW) 22.10.2008, 15:37:53 [X] [D]
No Martine, další až podezřele kladný ohlas na tento experiment? To bych od ikony českého Internetu nečekal. Jaký měl (ten ohlas) vlastně smysl? Nepřesáhl jsi nějakou zdravou mez? Musím ale přiznat, že to je rozhodně zkušenost k nezaplacení.

[6] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 22.10.2008, 15:44:57 [X] [D]
[5] Eh? Nepochopil jsem nebo mi něco uniklo? Mně se WebExpo opravdu líbilo, jak svou myšlenkou, tak pak skutečnou realizací. I když jsem to pojal (pro sebe) trošku neortodoxněji.

Představ si PWP, kde by se míň hrálo na kytary, pilo až večer a přes den by měli účastníci hodinové povídání o věcech, co jsou v jejich oboru zajímavé. Přidej k tomu diváky, lesní kemp nahraď zemědělkou - a máš WebExpo z mého pohledu. :)

[7] (duf [openID] - Mail ) 22.10.2008, 16:01:39 [X] [D]
vis, jak se to rika ... "Dobre, Ty!"

[8] (Jiří Bureš - WWW) 22.10.2008, 16:02:40 [X] [D]
[6] To ber jako takový můj nepovedený "ftip" složený z úryvků zmíněného článku na Lupě.

[9] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 22.10.2008, 16:10:40 [X] [D]
[8] Zdálo se mi, že jsi mimo a blábolíš, takže jsem začínal mít o tebe strach, ale pokud je to citace z Lupy, tak je vše jasné a docela se mi ulevilo. :)

[10] (#13 ) 22.10.2008, 16:27:20 [X] [D]
[6] Lžeš! Večer už nebylo pivo :)

[11] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 22.10.2008, 16:31:55 [X] [D]
[10] Ty jsi nestřízliv ještě teď, že? :) Píšu, že se večer PILO, ne že bylo PIVO! :) Jen na parníku došlo točené (a situaci zachraňovaly lahváče), jinak piva bylo po večerech dost pro každého (pro některé i víc) :)

[12] (Tomik [openID] - Mail - WWW) 22.10.2008, 17:06:08 [X] [D]
No, Lupa nezklamala. Bohužel. Jinak myslím, že se nultý ročník již tradičního prvního ročníku WebExpa 2008 velmi povedl! :)

[13] (#13 - WWW) 22.10.2008, 17:09:46 [X] [D]
[11] Bylo to míněno tak, že pití bez piva není ono. Nevěděl jsem o náhradních dodávkách piva, které situaci zachránily. :)))

[14] (banan ) 22.10.2008, 17:54:54 [X] [D]
"Takhle:

FOTO

To když jsme si všimli, že sedíte v první řadě, a že nás tedy čeká zážitková reportáž o budoucnosti webu na Lupě."

??? pravdepodobne mi neco uniklo. vysmech predem to nebyl, ze ne? a co to tedy bylo? nejak se v tom nedokai zorientovat. ps. zbytek clanku ok... "jen" nazor.

[15] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 22.10.2008, 18:41:42 [X] [D]
[14] Vystoupení pana Wolfa je docela legendární, takže jsme jeho účast opravdu komentovali, byť to bylo pravděpodobně později, při neformálních debatách. :)

Ano, musím přiznat - ta fotka nezobrazuje veselí při onom zjištění, ale při losování (Martin Hassman právě losuje). Při představě zážitkové reportáže jsme se smáli mnohem víc.

[16] (eX - Mail ) 22.10.2008, 22:10:17 [X] [D]
Než aby uvedli odhaz na H1, tak to si radši odstranili ten svůj na Dobrý Web :-/

[17] (Ondra Knezour - Mail ) 22.10.2008, 23:06:19 [X] [D]
Za větu "Možná vám, Karle, připadá, že vás peskuji, a ano, je tomu přesně tak." srdečně děkuji :)

[18] (Roman - Mail - WWW) 22.10.2008, 23:23:34 [X] [D]
Na fotke zlava. RH? Podoba sa na mluvciho prazskej policie Nejakeho H. Že by rodina? ;-)

[19] (danaketh - Mail - WWW) 23.10.2008, 03:28:24 [X] [D]
[18] Ten mluvčí je ale tuším s krátkým, kdežto Radek má dlouhé.

[20] (19 ) 23.10.2008, 07:09:18 [X] [D]
[19] Radek má všechno dlouhé

[21] (Martin - Mail ) 23.10.2008, 07:15:30 [X] [D]
[15] A já jsem si celou dobu myslel, že ve skutečnosti je to fotka pořízená těsně poté, co Vás RH naučil jeho legendarní masírování prostaty a názorně to předvedl! Díky, že jste to uvedl do správných souvislostí :-)

[22] (Pixy [openID] - Mail ) 23.10.2008, 12:02:41 [X] [D]
[6] Musím říct, Arthure, že tenhle model PWP není tak úplně marný a rozhodně bych ho nezatracoval, anóbrž se na ním zcela vážně (zcela vážně!) zamyslel. Diváky bych si odpustil, lesní kemp by nevadil a kohoutky pití bych přes den nezavřel, jen drobet přiškrtil. Ale zbytek zní nadmíru zajímavě, já bych se toho držel!

[23] (Lokutus - WWW) 23.10.2008, 13:28:04 [X] [D]
A ještě tě napsal bez H, Arture. :-)

[24] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 24.10.2008, 12:59:04 [X] [D]
Ano, pročistil jsem to tu. Pro milovníky obskurních debat s lidmi, co mají nutkavou potřebu mi sdělit, že "u nich ztrácím kredit", tu mám původní verzi: http://misc.maly.cz...-m-parna.html

[25] (Jan Tichý [openID] - Mail - WWW) 24.10.2008, 13:38:05 [X] [D]
"Napsat o Davidu Špinarovi, že je spoluzakladatelem (IInfáckého) Dobrého Webu, zmínit že dnes šéfuje konkurenční H1 a ODKÁZAT JEN NA VLASTNÍ FIRMU"

Pro úplnost dodám, že zmínku o konkurenční H1.cz přidal Karel Wolf do článku až v průběhu dne, poté co jsme se nesměle ozvali. Do té doby bylo v inkriminovaném odstavci pouhé "nebo spoluzakladatel Dobrého webu DAVID ŠPINAR".

[26] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 24.10.2008, 14:00:09 [X] [D]
[25] Ano, to jsem nevěděl, ale z diskuse pak pochopil... Když jsem článek četl, tak tam už zmínka o H1 byla.

[27] (Čtenář Rýpal ) 07.11.2008, 16:02:00 [X] [D]
Já chápu proč Lupa neodkazuje na konkurenční firmu, proč jí to vytýkáte? Microsoft taky neodkazuje na IBM, když píše reklamu na svůj "kvaletní" software.

Navíc, když majitelé H1 pracovali v Dobrém webu, rozhodli se že jako zamestnanci prostě firmu převezmou na sebe a původnímu majiteli v ní nabídli směšných 20%. Celá historie je popsána někde na netu. Chytří kluci.
Ani se nedivím že o nich nemají chuť psát.

[28] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 07.11.2008, 23:11:21 [X] [D]
[27] Protože Microsoft nedělá novinařinu, ale Lupa (prý) jo? ;)