Něco mi uniká

Znáte ten pocit, kdy koukáte na skupinu lidí, co provozuje nějakou činnost, a vy nejste s to pochopit smysl ani účel? Přitom si ale říkáte, že to nějaký účel mít musí, jinak by to přeci nedělali?

Mně se to stává celkem pravidelně. Což, nijak mě to nepřekvapuje, o své nekompatibilitě vím, takže bych s tím mohl už taknějak počítat, ale přesto si občas dopřeju luxus nepochopit. Tak například středověká krčma.

Určitě jste o tom zážitku slyšeli nebo četli (nebo jste si to dokonce vyzkoušeli). Zkrátka někde (nevím kde a hledat se mi to nechce) je "středověká krčma", která nabízí "atmosféru středověku" – tedy spíš "atmosféru toho, jak si ve většině případů představujeme středověk". "Atmosféra"je vytvářena nejen prostředím knajpy a "dobovým" oblečením, ale hlavně neurvalým chováním personálu. Už víte co mám na mysli? Jo, přesně tu hospodu, jak tam přijdete a číšník na vás na půl huby zařve: "Tak panstvo chce žrát, jo?"

Naučil jsem se z restaurací a hospod s drzým personálem odcházet. Konkurence je velká a většinou stačí jít o pár ulic dál, aby se člověk mohl posadit někam, kde se budou chovat přijatelně. A asi proto mi nejde do hlavy, proč bych měl považovat hrubé chování personálu za zážitek, za něco cool – a už vůbec mi není jasné, proč bych měl chtít tenhle zážitek zkusit. Sprostého číšníka a vulgární servírku mají leckde...

Přiznám se, že podobné pocity jsem měl při sledování soutěže "Nejslabší máte padáka" a dalších podobných "show" založených na tom, že v rámci hry moderátor / průvodce tepe nebohé návštěvníky jako malé fracky, a ti se rozpačitě usmívají, protože jsou součástí hry. Nevypění, nezařvou v oplátku něco podobného, nechytí drzého šmejda pod krkem, jen se připitoměle uculují a nekazí hru.

Já vím, že bych pravděpodobně hru kazil, proto si tenhle zážitek nechám ujít. Ale je-li mezi čtenáři někdo, kdo tam dobrovolně šel, tak ho prosím: Můžete se se mnou podělit o své zážitky a motivaci? Proč jste tam šli? Jak to na vás působilo? Půjdete znovu?

Já vám nevím, ale mám pocit, že mi něco uniká... Že je něco vítaného zajít si někam, kde se ke mně chovají jako k póvlu, a rád bych věděl co to je. Kataraktický zážitek? Snaha o "nevšednost"? A proč zrovna tímto způsobem?

---

Uniká mi taky, a teď se dostávám k věci co jsem probíral tuhle v noci s Pixym, proč by mělo být mazání obsahu z freehostingu nějak špatné. Vím že jsme se o tom bavili už s Markem Prokopem, a taky jsme měli rozdílné názory. Přeci nemohu očekávat, že pokud něco umístím na cizí server (a neplatím si za to, že tam ten obsah zůstává a je přístupný), že to tam bude navždy. Nečekám, že weby, které jsem vytvořil v 90. letech a které jsem nahrál na Geocities, Yahoo či další freehostingy, budou dostupné i dnes, po více než deseti letech od doby, kdy jsem na ně šáhnul naposledy, a po pravdě řečeno mi není jasné, na základě jakého konceptu bych to očekávat mohl. Můj úhel souvisí trochu s věcí, která se nazývá "tragédie obecní pastviny", takže se k tomu vrátím samostatným článkem.

---

Někde jsem zahlédl zásadní dotaz: "Jak přeložit slovo friend, které se hojně používá v sociálních sítích?" Přítel i kamarád mají své významy, které jsou přecijen trošku jinde než to, co si představím pod slovem friend na internetu. Známý? Podobná potíž... On totiž friend na Facebooku (a jinde) může být ve skutečnosti kamarád, přítel, známý, "kontakt" i člověk, jehož blog čtu.Nevím jak vy, ale já se domnívám, že nakonec čeština adoptuje přímo toto slovo (třeba v podobě "frend", podle vzoru trend), a bude jím označovat sociální vazbu "známe se z internetu". :)

A třeba převezme i Jardovo oblíbené slovo vofrendovat. :)

Hezký víkend

Dne 5.12.2008

Twittni

Přidej do: asdf.sk StumbleUpon Toolbar Stumble It!

Komentáře

[1] (Krígl ) 05.12.2008, 16:55:41 [X] [D]
Ve středověkých a novověkých krčmách často sloužily pinglice jako lacinější šlapky, nebude tohle to lákadlo?

"pravdě řečeno mi není jasné, na základě jakého konceptu bych to očekávat mohl"
Možná na základě konceptu "stránky vyladěné pro 28,8kb modem, zabírající celkem 500 kB i s obrázky, by s trochou štěstí mohly přežít díky nezájmu provozovatele je rušit". Samozřejmě, to je koncept realistického očekávání, ne práva na něco, a jednou to při nějaké migraci nebo obnově ze záloh stejně vyhodí. Taky je asi problémem mezidobí, kdy zabraný prostor ještě nevypadá tak srandovně, aby nestál za vyčištění, ale na stránky už rok nikdo nevlezl.

[2] (m4 ) 05.12.2008, 17:26:23 [X] [D]
Spíš pochybuju, že by se někdy personál k hostům takto choval, takže to pak vyznívá jenom jako křečovitá snaha o odlišnost a vytvoření koloritu -- a v tomto případě celkem nevhodným způsobem, za kterým už nic jiného není. Tahle rádoby-středověkost mi výsledně vadí víc než samo neurvalé chování personálu -- chovají se tak, protože jim to někdo nařídil, nic osobního se za tím hledat nedá, takže se to člověka nijak vážně nemůže dotknout.

[3] (Dundee - Mail - WWW) 05.12.2008, 18:00:06 [X] [D]
Ono to není tak žhavé, jak to vypadá. Já jsem v té krčmě jednou náhodou ocitl (sám bych tam asi nešel) a je sice je pravda, že se tam používá jakýsi "středověký" jazyk, ale neřekl bych, že na vás čišníci řvou nebo jsou snad drzí. Je z toho všeho cítit, že je to jen takové divadlo a rozhodně se mi z jejich slov žádná krev do hlavy nehrnula :)

V té krčmě je celkem hezká atmosféra. Nejsou tam okna, jen všude hoří desítky svíček, takže je tam tak jako hezky zaprděno :)

[4] (pipboy - Mail - WWW) 05.12.2008, 18:01:16 [X] [D]
Fotr v takové hospodě byl, děsně rád na to vzpomíná a muví o tom jak tam jednou vezme znamy až budou poblíž. Jít tam já, tak tu servírku přinejmenším "v duchu hry" seřvu. Nevidím důvod proč bych měl po takové obsluze toužit. I když to prostředí jako takový by mohlo být fajn, nenechám si kvůli tomu přece s prominutím srát na hlavu, protože je to nějaká pošahaná hra, kterou si tam hrají.

Ad freehosting, považoval bych za slušnost na takový zákrok alespoň předem upozornit.

[5] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 05.12.2008, 18:42:16 [X] [D]
[3] Tak to je fajn. Z líčení jiných lidí jsem nabyl trochu jiného dojmu. Přesto cítím, že si tuhle show rád nechám ujít. :)

[6] (Dundee - Mail - WWW) 05.12.2008, 18:47:21 [X] [D]
[5]Tak možná je to tím, že prostě nejsem horká hlava. Opravdu se naštvu tak 1x ročně :)

[7] (yonah - WWW) 05.12.2008, 19:06:33 [X] [D]
[3] Dundee to vystihl. Je to takové divadlo k jídlu, abych tak řekl. Divadlo, které vtáhne do děje. :) O neslušnosti nelze hovořit. Personál má pevně daná pravidla a moc dobře ví, kde jsou hranice mezi divadlem a neslušným chováním.

[8] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 05.12.2008, 19:12:15 [X] [D]
[7] OK, děkuji za zprostředkování zkušenosti. Takhle vysvětleno to vypadá o dost líp než prostý popis dění, který jsem četl jinde a nad kterým jsem kroutil hlavou v údivu.

Přesto si dokážu představit příjemnější "divadlo k jídlu". Například perfektního číšníka, který ví a umí. Ale to je asi otázka preferencí. ;)

[9] (Piži ) 05.12.2008, 20:00:22 [X] [D]
V Chicagu mají stánek s hot-dogy jménem Wiener's Circle. Je známý tím, že v noci mají neuctivou obsluhu.

http://www.youtube.com...Fhogxh6zbk od 0:40.

AOL Cityguide Readers Poll 2007 - Winner Best Late-Night Dining
AOL Cityguide Readers Poll 2007 - Nominated Best Hot Dog
AOL Cityguide Readers Poll 2006 - Winner Best Late-Night Dining
AOL Cityguide Readers Poll 2006 - Nominated Best Hot Dogs

[10] (Piži ) 05.12.2008, 20:02:47 [X] [D]
Stejně tak mi uniká systém stand-up comedy kde komik z podia insultuje divaky a snaží se vymýšlet vtipy třeba na to že je někdo tlustý, apod.

[11] (Roman - Mail - WWW) 05.12.2008, 20:14:51 [X] [D]
Dilemu ako pomenovat vytvorenie vztahu medzi uzivatelmi som riesil na hokejportali. Pridat medzi priatelov (to napadne ako prve asi kazdeho) mi nepripadalo velmi vystizne pretoze ludia sa navzajom hodnotia -5 az +5 (plus slovne hodnotenie). Takisto ani pridat medzi sledovanych (planovali sme taku funkciu sledovania tipovacky u vybranych ludi (kvoli sutazivosti). Nakoniec som to vyriesil tak ze som to napisal totalne neutralne... "ohodnotiť / pridať do môjho zoznamu" a ak existuje "upraviť väzbu s užívateľom XYZ"

[12] (Roman - Mail - WWW) 05.12.2008, 20:17:21 [X] [D]
[10] Posledný výstup Chrisa Rocka bol (Kill The Messenger) náhodou dosť dobrý, aj ked hrubozrnný, sprostý a politicky nekoreektný od hlavy až po päty.

[13] (davee - Mail ) 05.12.2008, 20:20:35 [X] [D]
Sám jsem ve středověké krčmě v Dětenicích byl a rozhodně se tam chci zase někdy vrátit. Parádně jsem se přitom bavil, protože vím, že je to všechno jen divadlo. Z otráveného číšníka někde v restauraci bych byl také naštvaný, protože od něho by to bylo doopravdy. Ale v krčmě je to prostě hra, na kterou jsem milerád přistoupil. Navíc tam i celkem dobře vaří a jíst rukama se mi také neeklovalo. Holt jsme každý jiná nátura :-)

[14] (bicarbona [openID] - WWW) 05.12.2008, 20:34:16 [X] [D]
aha, takže věci jako "lapni pošuka" (http://neskodny.own.cz...p?cmt=1422) jednoho dne zmizí nebo nezmizí? (zcela naivní otázka bez postraních úmyslů - já jen jestli si to mám postahovat :-)

[15] (ringo - Mail ) 05.12.2008, 21:13:05 [X] [D]
[7] Hovořím ze zkušenosti někoho jiného, ale přiznám se, že když nás naše známá z dovolené chtěla do této krčmy vzít na jídlo s tím, že naposledy na ní ten údajně vtipný pingl zařval:"Tak co selko, co budeme žrát!", tak jsem s díky odmítl. My z Budějovic oceníme spíše příjemnou obsluhu, už proto, že tady na ni nejsme moc zvyklí ;).

[16] (NN ) 05.12.2008, 21:46:17 [X] [D]
podla mna to bude skor skryte mnozstvo S&M priaznivcov v spolocnosti, ktori to zatial neventiluju sexualnym sposobom kedze to je na nich prilis uvolnene a liberalne a tak sa tomu S&M oddavaju zatial aspont akouto korektnejsou formou stredovekych krciem, ked este nemaju odvahu nabrat guraz a doma sa spravat tak ako je im prijemne

[17] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 05.12.2008, 22:29:09 [X] [D]
[14] Pravděpodobně zmizí, pokud je nepřesunu na vlastní placený hosting.

[15] V Budějcích na náměstí byla (či je) restaurace Dekameron, a v ní byl majitel, který poučoval hosty o stravovacích návycích a stolování. Bohužel nezvolil vhodný způsob a překročil tu velmi jemnou hranici, která dělí "vtipně kousavé poznámky" a "nepříjemné kecy". Tam jsem po vyslechnutí tirády na téma "Horkej čaj před jídlem? Pane, to je nesmysl, to je barbarství, holt je v Čechách nízká kultura stravování, tak tu musím takovým nedoukům vysvětlovat, že horký čaj se před jídlem co? Přece NE-PI-JE" vstal, posloužil krátkou přednáškou o vztahu restauratéra a hosta, a odešel. Prý za mnou brblal, že se mu nic takového ještě nestalo. Mnozí by mé chování jistě označili za přehnaně nedůtklivé, ale já jsem při odchodu cítil docela příjemný pocit, že dokážu odejít z restaurace, kde mi není příjemně, aniž bych trpěl tím českým "to je blbý odejít, ne?"

[18] (mike ) 05.12.2008, 22:53:19 [X] [D]
Takovehle "predstaveni" jsem zazil v Praveku. Meli jsme tam nejakou seslost a dopredu jsem nic netusil. "Praveka" obsluha pusobila jako tlupa mentalne retardovanych, i kdyz na nekterych servirkach bylo videt, ze se do toho musi nutit a kdyz jim clovek dal najevo jistou nechut, zacaly se chovat skoro normalne. Celkem jim to nezavidim, z tohodle by po case musel zblbnout kazdy. Jidlo bylo povedene, ale stejne vetsina z nas odchazela podstatne driv, nez z normalni restaurace, protoze tam byl takovy hluk, ze jsme se nemohli normalne bavit. Kazdou pulhodinu nejaka ochotnicka traparna a urvana obsluha v mezicasech. Na listku meli za predstaveni priplatek, ale nastesti (pro ne :) si ho neuctovali.

Kdyz pro pristi seslost tenhle Pravek navrhnul clovek, co tam s nama nebyl, tak jsme mu to svorne rozmluvili a slo se jinam. Nedovedu si predstavit, kolik piv bych musel vypit, aby se mi tohle zacalo libit :)

[19] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 05.12.2008, 23:02:58 [X] [D]
Tak si říkám, jestli averze k těmto "představením" nemá nějaké společné kořeny... Takže se ptám [18], [15], [4] a dalších: Taky nemáte rádi klauny, při sledování "animačního programu" cítíte fyzický pocit trapna a nesnášíte, když si vás "umělec z pódia" vybere a zatahuje vás do představení? ;)

[10] Navíc bych si tipl, že ostatní se minimálně z poloviny smějí úlevou, že si nevybral je! :)

[20] (mike ) 05.12.2008, 23:05:13 [X] [D]
[19] Clovece, ty musis byt jasnovidec ;-)

[21] (mike ) 05.12.2008, 23:06:06 [X] [D]
Ve skutecnosti je to tim, ze jsme suchari bez smyslu pro humor ;-)

[22] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 05.12.2008, 23:11:41 [X] [D]
[21] To každopádně, o tom ani na vteřinu nepochybuju. Sice mě trošku mate to, že se rád zasměju u dobré komedie či dobrého sitkomu, směju se nahlas u výborných knih a pamatuju si nepřeberné množství vtipů, ale to asi není ten pravý smysl pro ten pravý jemný humor. (Vzpomněl jsem si na Thurberovu povídku o nejbáječnějším srandistovi Jacku Klohmanovi, kdo znáte...) :)

[23] (Feri Macfričkins - Mail - WWW) 05.12.2008, 23:14:51 [X] [D]
Stredoveká krčma v Brne,
príjemná obsluha - fakt
skvelá korma (pivo s medovinou) fajne jedlá, pekne to tam vyzerá a nad pisoármi maju gilotínu :)

vraj sa poučili a upustili od používania dukátov a unášania žien, teraz sa iba semtam pobijú, zatancujú brušné tance a tak

[24] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 05.12.2008, 23:30:21 [X] [D]
[23] A čo by to bolo za krčmu, keby sa v něj chlapi nepobili?! :))

[25] (Lokutus - WWW) 06.12.2008, 00:52:09 [X] [D]
Odpovím, než si přečtu ostatní komentáře. Takže:

> Můžete se se mnou podělit o své zážitky a motivaci?
Ano.

> Proč jste tam šli?
Protože rád zkouším nové věci, obzvláště v gastronomii, kterou jsem byl odkojen, viz
http://lokutus.bloguje.cz...nes.php

a navíc jsem slyšel, že se tam skvěle nažeru.

> Jak to na vás působilo?
Skvěle. Ať už je to restaurace Pravěk, skvělá středověká krčma A.D. 1471 v centru Prahy, nebo zámecký pivovar v Dětenicích, musím uznat, že to má něco do sebe, výborně, ale opravdu výborně tam vaří a navíc, škrobených pitomců s naučeným thymolinovým úsměvem je všude plno a jako bývalý profesionál vím, že si zpravidla myslí něco o prdeli, když se na tebe usmívají. Tohle je alespoň divadlo. Ti lidé se snaží oběd či večeři zákazníkům ozvláštnit a "Tak jste se nažrali, holoto?" k tomu prostě neodmyslitelně patří, ať už je to podle skutečnosti, nebo přibarvené. Nechodím tam kvůli tomu, ale hlavně kvůli dobrému jídlu, celkovému zážitku a atmosféře (obzvláště když hrajou takzvanou středověkou hudbu a je k tomu i nějakej program).
Nemusíš to chápat a hlavně, pokud nechceš, tak to nezkoušej. Já bych si taky třeba nedal piercing, přestože znám pár chlapů, kteří ho mají a tvrdí, že je to super. Je to každého věc a je to tak dobře. Tedy to, že zájmy lidí jsou variabilní. Jinak bysme tady chcípli nudou.

> Půjdete znovu?
Ano, rozhodně.

BTW. Jestli mi někdo potvrdí, že web zmíněné restaurace A.D. 1471 stojí za hovno a dokonce mi řekne proč, dostane ode mne virtuální korunu.

Jinak na ty ostatní věci, nemůžu odpovědět. Od freehostingu jsem nikdy nečekal žádné trvalé hodnoty, ani důvěryhodnost a na sociální sítě jsem moc velkej asociál. Mám radši živý lidi, než fotky na webu.

[26] (Piži ) 06.12.2008, 08:02:51 [X] [D]
[19] Taky, taky.

[27] (Mirek ) 06.12.2008, 08:09:39 [X] [D]
[13] Ano to je přesně ono: Holt jsme každý jiná nátura :-) ... a také: je to hra. Bud si chci z nějakého důvodu právě takto hrát, nebo ne :o)

V souvislosti s těmi free hostingy a asi nejen hostingy: i když kdokoli cokoli nabízí zadarmo, tak přeci pořád podle nějakých pravidel ... plus ... peníze resp. explicitní úhrada či jak se tomu odborně říká nejsou jedinou (proti)hodnotou poskytované "služby".

[28] (Lot ) 06.12.2008, 09:34:46 [X] [D]
Mám mnoho známých mezi šermíři a ti mají ze "středověkých" hospod náramnou psinu. Občas je tam nějaký dopravodný program na který jsou najati. Jeden zanámý tam (nemohu si vzpomennout v které) hrál žebráka a bral hostům jídlo z talíře (pak mi vyprávěk o reakcích hostů a děsně se chlámal).

Teda, vulgaritu obsluhy bych v rámci hry skousl, ale aby se mi někdo hrabal v talíři...

[29] (ringo - Mail ) 06.12.2008, 10:13:50 [X] [D]
[19] Ano, tipuješ naprosto správně. Nemám rád klauny (snad jedině s výjimkou toho sympaťáka z posledního batmana). A u takovýchto představení má asi stejné pocity. Pro představu - jsem ochoten obětovat zápočet a nechat se osolit u zkoušky z psychologie jen proto, že švihlá vyučující (psycholožka, no) se dožaduje toho, abych s vybranou kohortou mongoloidů před tabulí simuloval sociální interakci :-).

[30] (ringo - Mail ) 06.12.2008, 10:40:58 [X] [D]
[17] Na to konto hohu vřele doporučit hostovka.cz, kde již zdvižený prst na titulce dává tušit, co bude následovat. Zejména pak doporučuji si dohledat famózní komunikaci s matesolou :-).

[31] (Lokutus - WWW) 06.12.2008, 11:16:52 [X] [D]
[30] Hehe, jako pingl jsem fakt miloval všeználky, kteří mě přišli do hospody poučovat. Obzvláště když si předtím někde nastudovali tudlenc... teoriji. :-D

Už delší dobu se chystám popsat typologii hostů a typicky pinglovské reakce v období devadesátých let.

[32] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 06.12.2008, 13:36:53 [X] [D]
[31] Snažím se chodit do restaurací, kde obsluhují číšníci, nikoli pinglové! :)

A jen na okraj: Já pana majitele nepoučoval, na rozdíl od něj. Prostě jsem mu řekl, že jsem host, co se k němu přišel najíst, a i kdyby se mu nastokrát nelíbilo, co jsem vybral, tak má třebas právo mi říct, že by mi to nedoporučil a vysvětlit proč, ale můj výběr bude respektovat. A protože jsem přišel za příjemným zážitkem z jídla a ne se dohadovat, jestli mi přinese čaj nebo ne, tak odcházím.

[33] (Martin - Mail ) 06.12.2008, 13:57:12 [X] [D]
[31] Do restaurace, kde obsluhuje pingl bych asi nešel. Ping je ten co okrádá jak hosty, tak majitele hospody? Pokud vím, číšník není v restauraci od toho aby mne poučoval, může mi dát maximálně doporučení, ale třeba se to od pátku změnilo...

[34] ( ) 06.12.2008, 16:30:57 [X] [D]
[25] - ano, potvrzuji, ze web stoji za pendrek, protoze adblock zacvici s grafikou takovym zpusobem, ze se to neda cist. (cerna na cerne).

[35] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 06.12.2008, 16:34:53 [X] [D]
[25][34] jde o stránky ad-1471.cz? Mám FF3, AdBlockPlus i NoScript, a stránky fungují...

[36] (banan ) 06.12.2008, 16:56:08 [X] [D]
Thurberovu povídku neznam, kde ji lze koupit, zacist? ps. pochopil jsem to spravne, jako odkaz na jemny humor? chci si udelat poradek v humoru. dik.

[37] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 06.12.2008, 18:04:03 [X] [D]
[36] Vyšla například ve knížce "Filosof a ústřice". Ale pro bližší představu: Je to takovej ten týpek, co jsou v každý hospodě, takovej jak dělá ty lidový humoty, ten co má fakt hustý fóry, hele, z toho jsme s chlapama dycky mrtvý, jako, von třeba minule přines umělýho ptáka, jako fakt, hustý, normálně nafukovací péro, jo, a teď ho tam jako vytáh, ne, no a jako že, prej... no to jsme nemohli!

PS: Nikoli, nepochopil. Slovo "jemné" tam bylo použito ironicky, asi jako ve spojení "jemný hlazený toaletní papír Harmasan". ;) To asi k pořádku v humorech nepřispěje. Nechal bych to bejt, ostatně humoru jsou jen dva druhy: Vtipnej a trapnej. :)

[38] (Tonda - Mail - WWW) 06.12.2008, 18:26:11 [X] [D]
Já byl v středověký krčmě a bylo to supr. Personál se choval současně. :)

Mrkni sem http://blog.antonindanek.cz...v-cb/ a hlavně na fotku jídla. :)

Teď si uvědomuju, že jsi vlastně z ČB. Nechce se mi věřit, že svoje zkušenosti máš odsud. Máš?

[39] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 06.12.2008, 18:28:34 [X] [D]
[38] To není ta krčma, o které píšu, proboha! Alchymista je obyčejná předražená hospoda se "stylovým" interiérem a s obsluhou, která liknavostí rozhodně neodpovídá cenám. Já jsem psal o té "středověké hospodě", kde "neurvalé chování" je součástí image.

[40] (banan ) 06.12.2008, 18:30:40 [X] [D]
mas pravdu, vtipnej a trapnej... jen nevim kdy/kde, pouzit ten spravnej ;-) ps. kde je tva oblibena restaurace v CB? a odpovez briskne! zitra svoji chot si dovoluji pozvat... no proste nekam. tak se cin a porad.

[41] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 06.12.2008, 18:52:17 [X] [D]
[40] Z hlavy? Le Flambeau (Riegrova), Pegast (Litvínovice), nebo klasická restaurace na Pavlači. V Pegastu doporučuju specialitu - kapsa na grilu plněná ořechovou směsí. V Le Flambeau se obměnil jídelní lístek, takže nevím, co tam mají teď, ale rozhodně stojí za to vyzkoušet jídla na horkém kameni. No a Pavlač je klasická restaurace se slušnou obsluhou, slušným prostředím a kvalitním jídlem.

Naposledy jsem byl v Citru, jídlo dobré, servírka drobet zmatená, prostředí poněkud hlučnější.

PS: Bryskně. Z francouzského "brusque". Viz http://www.ptejteseknihovny.cz...ne

[42] (ringo - Mail ) 06.12.2008, 19:14:06 [X] [D]
[41] Ač nejsem [40], díky, Le Flambeau neznám, zkusím.
[40] Pokud máte rádi texmex s dobrou obsluhou, tak mohu doporučit restauraci Hacienda Mexicana naproti výstavišti. Výhoda může být, že se tam dá snadno zaparkovat autem. Jídlo výborné.

[39] U alchymisty je obsluha protivně servilní, ale pouze do doby, než má člověk výhrady k takovým prkotinám, jako je polosyrové maso na odporně rozplizlém, a tepelně téměř nezpracovaném špízu. Kritiku neunesou, ale podrážděně argumentovali tím, že mají rozbitý gril, proto špíz kuchař připravoval v konvektomatu, takže je jasné, že to prostě nebude ono. Ovšem důvod ke vrácení jídla to není.

[43] (banan ) 06.12.2008, 19:15:11 [X] [D]
[41] Dekuji za bri(y)skni odpoved. Pegast hodne soli, ale i tak mi tam chutnalo. Ma volba ted zni: Riegrova.
Dik za tvuj cas.

[44] (Marek Prokop - Mail - WWW) 06.12.2008, 20:02:55 [X] [D]
Pardon, už se můžeme bavit k těm freehostingům, nebo na to bude ještě solo článek?

[45] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 06.12.2008, 20:09:21 [X] [D]
[44] Cituju: "... se k tomu vrátím samostatným článkem" :)

[46] (Lokutus - WWW) 07.12.2008, 00:29:34 [X] [D]
[32] Číšníci, pinglové, všechno jedna pakáž. :-)

Jinak jsem reagoval spíš na ten link v [30], hostovka.cz.

[35] Hm, tak já tam prostě vidím bílou stránku. Ani favikona se mi nenačte. Mám prostě hustej AdBlock. :-D

[47] (Tomáš Fejfar - WWW) 07.12.2008, 11:45:34 [X] [D]
Byl sem v Dětenicích v pivovaře. A líbilo se mi tam. Odpočinková záležitost. Aktiviní odpočinek. Pro někoho, kdo je nerad středem pozornosti a raději si najde poklidnou kavárnu a bude rád v koutku usrkávat kávu, tak aby ho nikdo nerušil to ale není.

Je to prostě hra. Přijde čísník "To budete žrát chaso?" a člověk mu s klidem v duchu hry opáčí "dáme si uzené s křenem a hejbni sebou, kůže líná, nemáme na to celej den". Pak přinese jídlo a ty mu v klidu můžeš říct "a co něco na zapití? nebude? Co je tohle za hospodu, že mu ani korbel napřinesou...".

Vlastně ta metafora se sexuální oblastí byla docela trefná :)) Jsou lidi, kteří jsou svázaní celou dobu společenskými konvencemi a jediná chvíle, kdy se dokázou uvolnit je v soukromí manželské postele. Ale já naštěstí něčím podobným netrpím. :)

Taky mám rád, když někam přijdu a personál se chová profesionálně (posledně jsem tohle zaznamenal ve Francu - itelská pizzerie u nás v Jablonci). Ale, ano, myslím Arture, že to bereš moc vážně :) I když konec konců proti gustu ;)

A není to o smyslu pro humor, ale spíš o tom, že si člověk dokáže udělat srandu sám ze sebe.

[48] (Tomáš Fejfar - WWW) 07.12.2008, 11:51:31 [X] [D]
Můžu ještě dodatečně poprosit o smazání mailu od mého příspěvku, nevišiml jsem si, že je veřejný :)

[49] (@Teo - WWW) 07.12.2008, 13:11:05 [X] [D]
Ano, ve [47] je klíč k pochopení. Tím klíčem je frustrace ze společenských rituálů a všudypřítomného pokrytectví. Takové (pseudo)hulvátství pak může být pro konvencemi zdecimované hosty docela osvěžující CHUCPE. :)

[50] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 07.12.2008, 13:28:49 [X] [D]
[49] Tak tím se to vysvětluje... Já se společenskými konvencemi problém nemám (s některými souhlasím a na ostatní kašlu), takže "hra na hulvátství" je pro mne zbytečná a nepochopitelná.

[47] S dovolením: Toto je poprvé, kdy od někoho slyším, že host může odpovědět zcela v duchu hry, což je informace, která podstatu věci DOST mění. :) Za ni děkuju, zbytek o tom, co beru vážně a o smyslu pro humor je jen blábláblá. Takovejch řečí o sobě jsem už slyšel.

Na co chodit do Dětěnic, když mám své komentátory! :)

[51] (davee - WWW) 07.12.2008, 20:12:30 [X] [D]
[50] Ale jen si do Dětenic zajdi, ať víš, kvůli čemu vlastně brojíš :-)

[52] (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) 07.12.2008, 20:21:45 [X] [D]
[51] Brojí se "proti" něčemu spíš než "kvůli" něčemu. Navíc já nebrojil, já se ptal, jestli mi něco neuniklo.

[53] (Axxym ) 08.12.2008, 01:10:59 [X] [D]
nemůžu si odpustit krásnou ukázku z nějaké indické reality show, kde se ponižování soutěžících trochu zvrtlo...

http://www.youtube.com...oXfltgD-58

krásná je pasáž, kde se plac zaplní všemožnýma lidma, kteří si jdou taky kopnout :)

[54] (letinka ) 08.12.2008, 12:52:20 [X] [D]
V Dětenicích jsem byla dvakrát s větším časovým odstupem. Poprvé to bylo vyloženě prima. Zajímavé prostředí, dobré jídlo, kejklíři a tanečnice. Sice tu nikdo nevykal a občas byla žádost o malé pivo odmítnuta a s poukazem "panenko,neuběhám si kvůli tobě nohy" bylo na stůl přistaveno velké,ale nezaregistrovala jsem žádné prvoplánované vulgárnosti. Většina hostů se velmi dobře najedla a pobavila. Na jídelníčku bylo vysvětleno, že pokud vám styl konverzace bude vadit, můžete to kdykoli stopnout. Nebylo třeba.
Podruhé tam chtěli známí nedávno a situace byla o poznání jiná. Pozdraví vás jako ochechuli, couru, vyžranou dámu nebo brejlouna…... Když nesou jídlo, hlasitě vás nazvou dobytkem, který se cpe chcíplou rybou (pstruh) nebo smradlavým sejrem (nakládaný hermelín), nealko pivo nosí na stůl za výkřiku "kozí chcanky" a když se zeptáte na toaletu, oznámí vám, že máte jít ven pochcat strom nebo jít za smradem dokud vám nebude na blití-tam to je. Žebrák hrabal do jídla nejen rukou, ale vystrčil z kabátu vycpanou kunu a její tlamou honil po talíři osmileté dcery kamarádky kuřecí křídlo, takže dítě následně logicky odmítlo, cokoli z talíře sníst a z vymítání čarodějnic zmizel vtip a zůstala jen obscénnost a vulgarita na téma jak si to postižená (vybírali mladé holky s přítelem) rozdává se sousedem atd. Atmosféra rozhodně nebyla tak uvolněná a pohodová, i když samozřejmě někteří lidé se i tak bavili. Nápis z jídelníčku o stopnutí stylu komunikace zmizel a místo něj zůstalo jen „na vlastní nebezpečí“. Řekla bych, že značně (zbytečně) přitvrdili nebo je to možná jen tím, jakému personálu se právě dostanete pod ruku. :-)

[55] (Mirek ) 08.12.2008, 17:21:49 [X] [D]
[54] ano ano ano ... jde přesně o to, jestli hra přestoupí či nepřestoupí určitou hranici, za kterou už není hrou. Zase musím zmínit ta pravidla - středověká společnost nebyla určitě vulgární a obscénní, jakkoli vulgární a obscénní lidé tam byli určitě také. Jen v ní vládla jiná společenská pravidla ... a vo tu to právě de :o)

Jde o to, jestli i personál jaksi chápe, wo co go, protože návštěva takové restarace by měla být něco jako návštěva muzea ... alespoň mně to tak přijde. Tedy nemyslím kvůli zatuchlejm exponátům ... spíš kvůli poznání, jak se lidé v té době mohli cítit :o)

[47] ... máte pravdu :o)

[56] (Lokutus - WWW) 08.12.2008, 17:31:32 [X] [D]
[54] Fakt se to tam tak zkazilo? To je vážně škoda.

[57] (letinka ) 08.12.2008, 21:01:53 [X] [D]
[55] Ano, to je bohužel přesné. Prostředí je milé, jídlo dobré a zbytek dělají (ne)schopní lidé. Pověst si krčma získala zvláštní atmosférou, kde se jí rukama a na zemi je sláma, svítí jen svíčky a jídlo je cítit ohněm. Místo "s dovolením" říkali "uhni, panenko". Myslím, že by se tam tenkrát líbilo i Arthurovi. :-)Posun ke stylu, kdy např. statné slovenské padesátnici s brýlemi bude cca dvacetiletý číšník říkat "žer, vyžranej brejloune" není o středověké atmosféře, spíš o naprosté absenci slušnosti a citu pro situaci.

[56] Já ti pořád nevím, Lokute, jestli zkazilo, nebo jestli to podruhé byla prostě jen smůla na personál (poprvé jsme byli dole, podruhé v patře). Každopádně znovu to absolvovat nemusím. Necítím se dobře v situacích, kdy jsou lidé kolem zesměšňováni a uráženi (a to ani když jde o úplně cizí statné slovenské padesátnice s brýlemi), nemluvě o tom, že představa, jak se v mém jídle rochní vycpané zvíře nebo cizí ušudlaný chlap mě taky nenadchává. Pravdu díš - vážně škoda.

[58] (ringo - Mail ) 08.12.2008, 23:21:19 [X] [D]
[54] a [57] Ahojky eL. V souvislosti s žebrákem a vycpanou kunou jsem si vzpoměl na [28], tedy na šermíře. Několik mých bývalých kolegů se živilo jako šermířská tlupa, která vymetala podobné knajpy, kde měli dohodnuto s majitelem, že za nějaký veleúžasný souboj, či v rámci scének alá žebrák, se mohou takovýmto podloudným způsobem nažrat z cizího. Po víkendu následovali historky v práci, jak blbým skopčákům sebrali ze stolu celý podnos s rostbífem, jak někomu hrábli do talíře a jídlo ukradli, nebo někomu zkazili chuť natolik, že jim jídlo rád (či nerad) odevzdal, a všichni kolem se notně nasmáli. Zdálo se to občas až přikroucené, ale na několika krumlovských Slavnostech pětilisté růže potvrdili svoje kvality tak excelentně, až se člověk styděl.

[59] (ringo - Mail ) 09.12.2008, 08:17:19 [X] [D]
[58]Fůůůůj - Po víkendu následovaly...

[60] (Pixy [openID] - Mail ) 09.12.2008, 19:10:06 [X] [D]
[57] Díky, to mnohé vysvětluje. Dokážu si představit, že i introvert jako já (nebo Arthur) bydo takové stylové knajpy, kde hostům říkají "uhni, panenko" nebo "hoďte sem korbel, vašnostovi vyschlo" asi aspoň na zkoušku šel. A nemusel by to být úplně marný zážitek. Ovšem s tím výše popsaným opačným extrémem a esencí křupanství, buranství a neúcty k lidem má takový zážitek pramálo společného. Otázka míry. V Dětenicích (je-li popsané skutečně pravda) tu mou překročili několikanásobně. Kdyby mi někdo rejpal v talíři rukou nebo dokonce vycpanou kunou, odcházím bez placení a vracím se přinejmenším s hygienikem.

[61] (Martin - Mail ) 09.12.2008, 23:28:07 [X] [D]
[57] Kdyby se mi někdo hrabal v jídle, odcházím bez placení :-)
Z čeho provozovatel takového pajzlu usoudil, že se ve středověku k sobě chovali lidé neuctivě?

[62] (Mirek ) 10.12.2008, 12:35:02 [X] [D]
O středověku moc nevím, takže se jen domýšlím ze střípků, které se mi uchytily v hlavě, ale myslím, že to ani není problém úcty či neúcty. To asi bylo stejné, jak dnes ... někdo byl vychovaný, jiný ne. To, co bylo jiné, je spíš přístup k soukromí. My jsme sobě navzájem asi víc odcizení a jedním z průvodních jevů je, že se tak trochu děsíme bezprostřednosti, protože: co kdyby se provalilo něco, co druzí zatím o nás neví. Podle mého měli tenkrát lidé k sobě mnohem blíže, nestyděli se za své citové a tělesné projevy tak, jako se stydíme dnes, takže jednali "víc na tělo" - být rezervovaný muselo být v té době asi docela komické.

Hm a jednat víc na tělo - to si hodně lidí asi spojí rovnou s atakou a hrubiánstvím, nebo se naopak cítí ohroženi - ale to se ASI není co divit, protože díky větší izolovanosti se nám v tomto směru moc nerozvíjí emocionální inteligence - nebo se alespoň jinak nastavují emočně podmíněné reflexy.

[63] (letinka ) 12.12.2008, 09:14:25 [X] [D]
[58] A víš, že mě to vůbec nepřekvapuje? :-D Někteří hosté to i komentovali - když se žebrák párkrát projde kolem, musí být zadarmo přežranej. Zajímavé je pozorovat výrazy hostů. Třeba pána, kterému dosedne talíř s kachnou na stůl a vzápětí mu z něj zmizí celé maso v žebrákově puse. Navíc jídlo tu rozhodně není nijak levné a večer se platí ještě vstupné na program.

[60] Souhlasím, Pixy. Myslím, že ty i Arthur byste se bavili, máte správnou hravost na vtipné a pohotové reakce na obsluhující. To je vůbec zajímavé, všimla jsem si, že pánové obecně mnohem rychleji vpluli do hry. Dámy se většinou jen culily nebo styděly, na tykání reagovaly vykáním. Je těžké zažité stereotypy rychle změnit. :-) A nevím, na co je personál zvyklý, protože když moje dcera na latinské repliky "svatého otce-vymítače čarodějnic" odpověděla latinsky, vypadl z role a jen tiše civěl. Pak tomu dítko nasadilo korunu hlasitými slovy "aspoň základy bys snad umět mohl". Kejklíř zčervenal, zuřivě zamával křížem a s výkřikem "tohle není čarodějnice, málo smrdí" raději zmizel.
Co se týká hygieniků, nedivím se. Přiznávám, že mě to taky napadlo. Jen si říkám, že když vlezu do místa s nápisem "na vlastní nebezpečí" na dveřích, můžu si za to, co mě tam potká, sama.:-)

[64] (Juck ) 12.12.2008, 13:13:59 [X] [D]
No, byl jsem v Dětenicích také, ale už je to drahně let. Personál se držel své představy o středověku, bylo to v rámci jakés takés snesitelné neslušnosti, ale jídlo nic moc, prostě udělané na grilu nebo rožni, ale vše pekelně pekelně drahé. Pokud někdo má pocit, že právě ten zážitek zvyšuje ceny jídla, pak pěkně děkuji, obejdu se bez zážitku a pojedu do Slivence do hospody U Rozcestí, kde si dám skvělou svíčkovou nebo vepřoknedlozelo, výborně se najím v pěkném prostředí, no někdo má rád holky někdo vdolky, ale těch peněz by mi bylo v Dětenicích líto.